خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین:

شهروندان با خود مراقبتی از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۶۲۴

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: از شهروندان قزوینی می‌خواهیم با خودمراقبتی از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کنند.

علیرضا مهرعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: خودمراقبتی در پیشگیری از ویروس کرونا  اهمیت بسزایی دارد و خودمراقبتی فردی و اجتماعی، مهمترین اصل برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا است.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان افزود: در خودمراقبتی، در سطح فردی باید با بهره گیری از دانش، توانایی و کسب مهارت، نسبت به مراقبت از خود، هنگام بیماری یا پیش از بیماری اقدام شود.

مهرعلیان، مهمترین مسائل در زمینه تضمین سلامت جامعه را توانمندسازی اجتماع محور و ارائه آموزش‌های لازم در زمینه خودمراقبتی دانست و افزود: در واقع باید خودمراقبتی، یکی از قطعات مهم تضمین کننده سلامت جامعه باشد.

وی تاکید کرد: این خودمراقبتی، باید به فرزندان، خانواده، دوستان و جامعه پیرامونی هم گسترش پیدا کند.

این مسئول، ریشه و منشاء بسیاری از بیماری‌ها را نداشتن سبک زندگی سالم و عدم مراقبت از خود نام برد و گفت: این در حالی است که خودمراقبتی، کم هزینه ترین و پُرسود ترین اقدام برای ارتقای سلامت است.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان عنوان کرد: که بیماری کرونا ترس ندارد، به شرط آن که با خودمراقبتی و رعایت نکات بهداشتی، آن را کنترل و مهار کنیم.

 مهرعلیان بیان کرد: بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، از جمله شُستن مرتب دست‌ها با صابون مایع و دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران است.

این مسئول تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در خصوص این بیماری؛ شیوه انتقال آن است، زیرا در صورت عدم رعایت بهداشت فردی، بیماری به راحتی گسترش پیدا می‌کند و قدرت سرایت بالایی هم دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز