خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار استان خبر داد:

تأیید درخواست ۱۷۱۹ نفر از کارگران برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۵۶۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از بررسی 3977 مورد تقاضای بازنشستگی پیش از موعد در کمیته های استانی خبر داد که از این تعداد 1719 درخواست مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛ سهراب مختاری با بیان اینکه فارس بعنوان یکی از  استان های  پیشرو در اجرای قوانین بازنشستگی پیش از موعد کارگران در مشاغل سخت و زیان آور است؛ خاطر نشان کرد: همه درخواست های متقاضیان بازنشستگی در این مشاغل در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت و از طریق سامانه مشاغل سخت و زیان آور رسیدگی می شود.

 مختاری  افزود: با به کارگیری تدابیر ویژه و بررسی سامانه ای درخواست ها زمان رسیدگی از ۹ ماه در اوایل سال به یک ماه در پایان سال کاهش یافته است.

مختاری با بیان اینکه از ابتدای سال 98 تاکنون 50 جلسه کمیته بدوی برگزار شده است؛ یادآور شد: در این راستا 3408 تقاضا در غالب 13209 عنوان شغلی از 50920 کارگاه ثبت شده است و همچنین 22 جلسه تجدید نظر با 569 تقاضا با 1045 عنوان شغلی از 660 کارگاه ثبت و مورد بررسی قرار گرفت.

 مختاری گفت: همچنین کارگران با 20 سال سابقه کار متوالی یا 25 سال متناوب می توانند درخواست بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور را جهت طرح در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مربوطه مطرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و از مزایای طرح استفاده نمایند.

  مختاری افزود: کارگران می توانند درخواست خود را در سامانهHttp//:  SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به رسالت و ظرفیتی که در قانون کار به منظور خدمت رسانی و در راستای ایمنی و بهداشت جامعه کار دیده شده است؛ ابراز کرد: بازرسان کار این استان به عنوان ضابطین قانونی نسبت به شناسایی عوامل زیان آور و خطرناک با هدف سالم سازی محیط کار و ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت در کارگاه ها فعال بوده اند.

مختاری ادامه داد: همچنین نسبت به بازرسی های مستمر اقدام و موارد  به مسئولین کارگاه ابلاغ شده است و کارفرما موظف است اقدامات سالم سازی شرایط محیط کار را در ظرف  دو سال انجام دهد .

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس  اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط و به خصوص ضد عفونی کردن مرتب واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز