خبرگزاری کار ایران

طباطبایی مطرح کرد:

هیچ تجمع و اعتراضی برای بستن درب‌های حرم مطهر قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۴۷۴

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی گفت: هیچ تجمع و اعتراضی در خصوص بستن درب های حرم مطهر پذیرفته نیست چون بحث جان مردم مطرح است و اگر در این زمینه کوتاهی شود حضرت رضا (ع) از مسئولان مطالبه خواهند کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی طباطبایی گفت: بستن درهای حرم مطهر امام رضا(ع) با نظر متخصصان وزارت بهداشت و سلامت انجام شده است و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند نظر متخصصان در این زمینه باید اعمال شود و وقتی رهبر معظم انقلاب می گویند باید به دستورالعمل های بهداشتی توجه کنیم همه ما و هر انسان انقلابی ولایت‌مدار دغدغه مند باید تبعیت کند و نباید نسبت به جان مردم بی تفاوت بود.

طباطبایی افزود: بنابر این هیچ تجمع و اعتراضی در این خصوص پذیرفته نیست چون بحث جان مردم مطرح است و اگر در این زمینه کوتاهی شود حضرت رضا (ع) از مسئولان مطالبه خواهند کرد.

وی ادامه داد: کرونا و شیوع آن را باید جدی گرفت و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت باید تحمل داشته باشند و به فکر جان مردم باشند و هر کسی به سهم خود باید این کار را انجام دهد و تنها کار عمومی در حال حاضر در خانه ماندن و توسل به اهل بیت(ع) است.

وی اضافه کرد: در شب شهادت امام کاظم(ع) که مصادف با شب تحویل سال نو است همه باید به آن حضرت متوسل شویم تا این بلا ریشه کن شود از هموطنان هم می خواهیم به مشهد سفر نکنند از راه دور هم می‌شود زیارت کرد.

نسبت به حفظ سلامت زائران خود را مسئول می‌دانیم

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز، با بیان اینکه برای اولین بار از مهرماه امسال ستاد استقبال از زائران نوروزی را در حرم مطهر ایجاد کردیم، اظهار کرد: در آستان قدس رضوی این بی‌سابقه است که از ۶ ماه پیش از عید ستاد نوروزی در حرم مطهر ایجاد شود و برای گل آرایی و نور پردازی برنامه‌های ویژه تدارک دیده شده بود؛ تلاش ما این بود که بتوانیم نوروزی متفاوت و در شأن بارگاه منور رضوی و زائران حضرتش را شاهد باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: اما متأسفانه گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که شرایطی که باب میل ما نیست را بر ما تحمیل می‌کند، اکنون شرایط استثنایی داریم، این‌ موضوع شعار، سیاسی‌کاری یا شایعات نیست. این خطر و گرفتاری جدی است که کل دنیا را درگیر کرده، موضوع شوخی بردار نیست.

وی ادامه داد: گرچه در شرایط بحرانی هستیم و خطر جدی است؛ اما هیچگاه از لطف خدا و عنایت حضرت رضا علیه‌السلام و عنایت صاحب عصر حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ناامید نیستیم و دست تضرع و دعا را به سوی خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم‌السلام دراز می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به لغو سفر رهبر معظم انقلاب به مشهد و سخنرانی روز اول سال ٩٩ در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب چه در دوران ریاست جمهوری و چه در دوران رهبری هرسال به مشهد مشرف می‌شوند و یکی از مهمترین سخنرانی‌های سال را در روز نخست فروردین انجام می‌دهند، اما امسال معظم له این سخنرانی و سفر را لغو کردند. بزرگان ما روضه هایشان را در این ایام تعطیل کردند. همه این ها عمق نگاه بزرگان به توصیه های بهداشتی در شرایط موجود را می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه اگر ما کوتاهی کردیم و کسی به خاطر کوتاهی ما در حرم مطهر آسیب دید روز قیامت باید پاسخگو باشیم. عنوان کرد: بنای حضرات معصومین علیهم‌السلام بر نقض سنت‌های الهی نیست و می‌خواهند قوانین عالم طبیعت اجرا شود و رهبر معظم انقلاب نیز بر همه ما تکلیف کردند که مسائل پیشگیرانه و اصول بهداشتی باید رعایت شود و این خود حسنه است.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت زائران را اولویت این شرایط می دانیم، بیان کرد: ما هیچ تصمیم شخصی و فردی نخواهیم گرفت؛ امیدواریم کار به آنجا نرسد اما مگر بستن حرم مطهر کار آسانی است؟ باید جوانب مختلف را سنجید لذا بدانید در این حوزه ما تصمیم شخصی و فردی نخواهیم گرفت.

وی ابراز کرد: هر وقت به حرم مطهر مشرف می‌شوم، خدا می‌داند ابتدا عذرخواهی می‌کنم که حرم خلوت شده است، اما چاره‌ای نداریم، ما حرم مطهر را این گونه دوست نداریم و برای ما خوشایند نیست؛ ولی مسئولیت داریم؛ امام رضا علیه‌السلام روز قیامت از ما در خصوص اقدامات مان برای حفظ سلامت زائرانشان سؤال خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: ما فقط مسئول نگهداری از این کاشی کاری‌ها و این ضریح مطهر نیستیم؛ ما مسئول دل‌های مردم هم هستم، ما مسئول نشر معارف امام رضا علیه‌السلام هم هستیم، ما مسئول روایاتی که در آن امام رضا علیه‌السلام خلق را به عقلانیت دعوت کرده‌اند نیز هستیم. خدا می‌داند دل ما از این شرایط خون است، اما یک بلایی آمده و وظایفی بر دوش ما گذاشته شده است، باید همه کمک کنیم و برای رفع آن به درگاه خداوند متعال و امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام دعا کنیم.

گفتنی است پس از دستور بسته شدن حرم مطهر رضوی، شب گذشته عده ای در پوشش مذهبی به سمت درب‌های حرم مطهر هجوم برده و قصد قانون شکنی داشتند که با مداخله به موقع نیروی انتظامی این افراد ناکام ماندند و با توجه به شرایط حساس جامعه نیروهای نظامی این افراد را بازداشت نکرده و فقط از اطراف حرم امام رضا(ع) دور کردند.

این هتک حرمت به ساحت ائمه مطهر مورد انتقاد بسیاری از اقشار جامعه قرار گرفته و مردم مختلف کشور تاکنون واکنش های زیادی از خود نشان داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز