خبرگزاری کار ایران

با اولویت پیشگیری از راه‌های انتقال ویروس کرونا؛

دوره آموزش عملی ایمن‌سازی بهداشتی نانوایی‌های حاشیه شهر مشهد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۴۵۵

با اولویت پیشگیری از راه‌های انتقال ویروس کرونا، آموزش عملی ایمن سازی بهداشتی نانوایی‌های حاشیه شهر مشهد انجام شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، آرزو حیدریان رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: این دوره آموزشی ویژه متصدیان و پرسنل نانوایی های حاشیه شهر با اولویت بهداشت فردی ، بهداشت ابزار و تجهیزات و بهداشت ساختمان برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از راههای بسیار مهم و انتقال غیر محسوس ویروس کرونا به داخل منازل نان ها هستند، افزود: نظر به اهمیت و نقش ویژه نان در الگوی تغذیه ای مردم و بمنظور پیشگیری از انتقال ایمن بیماری به همشهریان و رفع مشکلات بهداشتی احتمالی  در فرایند تولید نان و بروز رسانی آموزش های متصدیان و پرسنل واحدهای نانوایی دوره آموزشی این صنف انجام شد.

وی گفت: نان ها که در نانوایی ها تهیه و عرضه می شوند، این روزها می تواند در صورت عدم رعایت رعایت نکات بهداشتی عامل انتقال بیماری باشند.

وی در خصوص راههای انتقال ویروس کرونا از راههای نان ها خاطر نشان کرد: ویروس کرونا از راههای گونا گون می تواند انتقال یابد مواردی مانند اینکه آیا نانوا و فروشنده از سلامت برخوردار هستند و ناقل بیماری نیستند ، آیا محلی که برای خنک شدن نان ها استفاده استفاده می کنیم عاری از ویروس است.آیا ردو بدل کردن پول باعث آلودگی دست ها و متعاقب آن آلودگی نان ها نمی شود.

رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی ادامه داد: این شرایط همگی باعث شد تا نکات ویژه ای را در خصوص نحوه تهیه و ارائه نان در این دوره آموزشی برای نانوایی ها برگزار شود که توجه به این این نکات برای پیشگیری از انتقال بیماری بسیار حائز اهمیت است .

وی در خاتمه با اشاره به خطر جدی انتقال ویروس کرونا از طریق نان از عموم همشهریان خواست نکات بهداشتی مطرح شده را جدی گرفته و حتما در هنگام مصرف نان از سالم بودن و آلوده نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

دراین دوره آموزشی کارگران و متصدیان نانوایی های حاشیه شهر مشهد در آن حضور داشتند و در رابطه با ضوابط کنترل و رعایت مسایل بهداشتی و همچنین عوامل تاثیر گذار از عدم انتقال و پیشگیری از  بیماری کرونا و دستور العمل های لازم به آنها آموزش داده شد.

در پایان محلولهای ضد عفونی کننده دست به کارگران و متصدیان نانوایی های حاشیه شهر مشهد اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز