خبرگزاری کار ایران

بیدخوری خبر داد:

بهره گیری از واحدهای اقامتی برای پشتیبانی از بیمارانی که دوران نقاهت خود را طی می کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۰۷۱

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی از بهره گیری واحدهای اقامتی برای پشتیبانی از بیمارانی که دوران نقاهت خود را طی می کنند خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری در این خصوص گفت: شرایط پیش آمده برای هیچ یک از مسئولان و دست اندرکاران ذیربط در عرصه گردشگری قابل پیش بینی نبوده اما آنچه که مسلم است خراسان رضوی به دلیل حجم بالای تاسیسات گردشگری، آسیب بسیار سنگینی را در این حوزه متحمل شده است؛ چرا که بیش از نیمی از واحدهای اقامتی کشور در کلانشهر مشهد فعالند. در حال حاضر واحدهای اقامتی با ظرفیت کمتر از 10 درصد اشغال به فعالیت ادامه می دهند و علاوه بر این تعدادی از واحدهای اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها از سازمان تقاضای تعطیلی دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی، از آن جا که ثبت نام تورهای گردشگری و مسافرتی با کنسلی مواجه شد؛ کار بازگرداندن این وجوه به متقاضیان سفر روند بلندمدتی را می طلبد اما این مسئله برای افرادی که نسبت به رزرو تور اقدام کردند، قابل درک نیست و با سرعت هزینه هایشان را مطالبه کنند و آژانس ها از این حیث تحت فشار هستند. در همین راستا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این اطمینان خاطر را به متقاضیان سفر می دهد که این مبالغ حتما به متقاضیان سفر بازگردانده خواهد شد و تقاضا داریم در این باب صبورانه عمل کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآور شد: در همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا جلسات بسیار خوبی با فعالان عرصه گردشگری و دستگاه های اجرایی مرتبط (اداره کل امور دارایی، اداره کل تامین اجتماعی، شورای هماهنگی بانک ها) در حضور دو تن از معاونین اقتصادی و هماهنگی زیارت استاندار برگزار شد و قول های مساعدی به منظور حمایت از فعالان عرصه گردشگری ارائه گردید. در این جلسه مقرر شد تا حمایت های دولتی شامل تمامی تاسیسات صنعت گردشگری دارای مجوز باشد اما متاسفانه در مرحله اجرا تغییراتی در تصمیمات اتخاذ شده اعمال گردید؛ چنان که این امتیازات صرفا مشمول تعدادی از مراکز اقامتی و گردشگری شد. با این حال به زودی جلساتی را با صاحبان دفاتر خدمات مسافرتی و هتل ها به منظور شناسایی دغدغه ها و تلاش برای رفع دغدغه‌هایشان برگزار خواهیم کرد.

بیدخوری اضافه می کند: علاوه بر این مصوباتی طی جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اعلام شد که از جمله آن می توان به مجوز لغو رزروهای متقاضیان سفر از سوی مراکز اقامتی و تعطیلی واحدهای اقامتی در صورت تمایل اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: نکته قابل توجه آن است که گاها قوانین دست و پاگیر موجود، مانع از همکاری دستگاه های اجرایی می شود که باید این مسائل را از طریق مرکز پیگیری کنیم. در حال حاضر از سوی معاونت گردشگری کشور دو سایت به منظور اعلام شکایت فعالین عرصه گردشگری (سایت اینترنتی myst.mcth.ir برای رسیدگی به شکایات صاحبان واحدهای اقامتی و سایت اینترنتی https://dam.mcth.ir  برای اعلام و رسیدگی به خسارات دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی) پیش بینی شده است تا تمام واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی میزان خسارت وارده را در این سایت ها گزارش دهند و دولت حتی الامکان از این واحدها حمایت لازم را به عمل آورد.

وی تصریح کرد: سال جاری برای واحدهای اقامتی سال خوبی نخواهد بود، با این حال براساس بخشنامه معاونت گردشگری کشور می توانیم از ظرفیت بعضی از واحدهای اقامتی از جمله هتل ها به صورت داوطلبانه برای پشتیبانی بیمارانی که دوران نقاهت خود را طی می کنند، استفاده کنیم که تاکنون حدود یک هزار تخت در واحدهای اقامتی تدارک دیده شده تا این امکانات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد.

بیدخوری ادامه داد: سایر تاسیسات گردشگری از جمله مهمانسراهای دولتی، مدارس و تمام اماکن موقت شهرداری و واحدهای غیرمجاز اجازه پذیرش مسافر را ندارند و تا مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی این واحدها، موارد را به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی استان اطلاع رسانی کنند و سازمان در زمینه نظارت و رسیدگی به شکایت در ایام نوروز حضور فعال خواهد داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: صنعت گردشگری به دلیل کرونا ویروس بیشترین میزان خسارت را متحمل شده است لذا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در صدد است با همکاری دستگاه های اجرایی، خسارت ها و آسیب های وارده به این صنعت را به حداقل برساند. امید می رود پس از پشت سر گذراندن این دوران، شاهد بسیار خوبی برای صنعت گردشگری باشیم تا بخشی از خسارات و زیان های وارده جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز