خبرگزاری کار ایران

در پی همه گیر شدن بیماری کرونا صورت گرفت؛

نامه عضو شورای شهر بندرعباس با موضوع لزوم نگاه ویژه به استان هرمزگان به رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۸۳۹

عضو شورای شهر بندرعباس طی نامه‌ای به رئیس جمهور با توجه به همه گیری بیماری کرونا در کشور خواهان نگاه ویژه به استان هرمزگان و شهر بندرعباس شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، متن کامل نامه مجید عسکری زاده عضو شورای شهر بندرعباس به رئیس جمهور به شرح زیر است:

محضر جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم 

 با سلام و احترام 

 با توجه به همه گیری بیماری کرونا در کشور عزیزمان و اهمیت این موضوع جهت جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران و شیوع آن در شهرهای دیگر، لزوم نگاه ویژه به استان هرمزگان بخصوص شهر بندرعباس به دلیل موقعیت استراتژیک آن ضروری به نظر می رسد. هم اکنون آمار بیماران از ۷۰ نفر مبتلا و حدود ۱۰ نفر فوتی در استان گذشته و متاسفانه رو به افزایش است. لذا اینجانب به عنوان عضوی از شورای اسلامی شهر بندرعباس با توجه به وضع فوق العاده در استان و اهمیت سلامت شهروندان، خواهان یک نگاه مدیریتی و جهادی نسبت به استان هرمزگان هستم.

این استان به دلایل مختلف، منطقه‌ای خاص محسوب می شود:

1_ارتباط گسترده تجاری و اقتصادی با جهان و کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس و رفت و آمد کشتی های باری، مسافری و همچنین وجود صنایعی که عملاً چرخه اقتصاد کشور را به خود وابسته کرده اند‌‌؛ مانند منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس که دو کارخانه عظیم آلومینیوم و چهار کارخانه فولاد و فرآورده های آن، شرکت تولید نفت بندرعباس و نفت ستاره که تامین حدود ۵۰ درصد بنزین کشور و همچنین ذخایر تولیدات پتروشیمی را برعهده دارند و کارخانجات آب شیرین کن، شرکت تولید برق توانیر با بالاترین حجم تولید در جنوب کشور و استقرار اسکله های بندر شهید رجایی و باهنر و اسکله مکانیزه مواد فله معدنی که حجم نزدیک به ۶۰ درصد واردات و صادرات کشور را انجام می دهند و وجود زیرساخت‌های ریلی، هوایی و دریایی، این استان اهمیت بسزایی پیدا می کند. 

2_ با توجه به فصل زمستان و امکان برداشت محصولات صیفی و کشاورزی در استان که خود قطب اصلی تولید صیفی جات در این فصل در کشور محسوب می‌شود که خرید و انتقال این محصولات را به دیگر نقاط کشور مشاهده می کنیم.

3_جاده های ترانزیتی عظیم جنوب کشور در این استان و حجم نقل و انتقالات کالاهای اساسی و مصرفی چه از اسکله های شهید رجایی، باهنر و اسکله معادن و چه میادین تره بار، لزوم کنترل مبادی استان را افزایش می دهد.

4 _ مراکز صید و صیادی بزرگ در شهرهای بندری استان و مراکز پرورش محصولات دریایی و فروش و انتقال آن به سایر شهرها 

5_ وجود مراکز مهم نظامی نیروهای دریایی و هوایی ارتش و سپاه پاسداران و مناطق سوق الجیشی در این استان 

6_با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی و دارا بودن مراکز تفریحی، اقامتی و تجاری فراوان در این استان مقصدی برای حجم گسترده‌ای از مسافران عید و خرید کالاهای لوکس خارجی در دو جزیره قشم و کیش به حساب می‌آید. آمار بالای هر ساله این سفرها به قصد گردش و خرید نگرانی را بیشتر می‌کند.

حال با توجه به موارد ذکر شده و نظر کارشناسان پزشکی، اگر رویه انتقال این بیماری را در نظر بگیریم، به این نکته خواهیم رسید که در صورت ادامه وضع موجود در استان هرمزگان و گسترش شیوع ویروس کرونا با یک بحران ملی روبرو خواهیم شد پس برای جلوگیری از آن باید چاره‌ای بیندیشیم. لذا در استان به دلیل نبود امکانات و اختیارات برای انجام دستورات و اقدامات لازم نیاز به مساعدت و همکاری و دادن اختیارات ویژه برای اخذ دستورات و اقدامات لازم وضروری می باشد. 

از یک نظر مدیریت موضوع در استان چنان اهمیت می یابد که در مرحله اول فقط جان شهروندان باید در اولویت قرار گیرد و اقدامات موثری در خصوص کنترل مبادی ورودی وخروجی انجام شود و تمامی امکانات برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استفاده گردد. از این رو اقدام چند نکته ضروری و مهم قلمداد می‌شود :

1 _همکاری با کادر درمان و دادن اختیارات و الزامات پزشکی به مسئولان سلامت استان

 2_پخش سریع تر و کافی امکانات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری در استان 

3_ انسداد تمامی مبادی ورودی و خروجی استان به جز مواردی که منافع ملی و رواج نیاز ملی به شمار می رود.

4_در اختیار قرار دادن لوازم بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس به رانندگان عزیز که برای انتقال نیاز ملّی و ترانزیت کالا به این استان سفر می می‌کنند.

 از این رو به رسم ادب، به نمایندگی از مردم خونگرم استان هرمزگان از جنابعالی درخواست نگاهی ویژه به استان را دارم.

هرچند معتقد به داشتن مشکلات اساسی در اینجا هستم اما بر این باورم که با رفع موارد فوق که از مطالبات مردم و مسئولان به شمار می رود، با فرستادن یک هیئت ویژه برای حل مسائل و اقدامات برای رفع آن، می‌توان تا حدودی تسکینی بر دردهای مردم هرمزگان باشد.

امید است به همت شما و هیئت محترم و استاندار عزیز سلامت را برای مقابله با این ویروس منحوس برای تمام استان و ایران عزیز پایدار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز