خبرگزاری کار ایران

شکیبا اعلام کرد:

شمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه به ۱۱۵ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۵۵۸

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه اظهار کرد : در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست ۱۳ نفر مبتلایان این استان کرمانشاه به ۱۱۵ نفر رسید و از این تعداد ۱۰ نفر از آنان فوت شدند .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمدابراهیم شکیبا تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۱۶ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۵۰۳ نفر از آنان ترخیص شده اند.

شکیبا با بیان اینکه اکنون ۹۶ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، اعلام کرد: بر اساس آمار ۵۳ نفر در شهرستان کرمانشاه، ۹ نفر در اسلام آبادغرب، ۲۰ نفر در سنقر، ۱۴ نفر در کنگاور، سه نفر در هرسین، سه نفر در صحنه، ۶ نفر گیلانغرب، سه نفر در جوانرود، ۲ نفر در پاوه و ۲ نفر در سرپل ذهاب به بیماری  کرونا مبتلا شده‌اند.

این مقام مسئول  گفت : به منظور شناسایی بیماران مشکوک به کرونا طرح بیماریابی فعال در سطح استان آغاز شده است.

مسئول ستاد بحران کرونا افزود: در این طرح کارشناسان سلامت از طریق تلفن با خانواده‌ها تماس می گیرند و جویای سلامت آنها می شوند.

ویبیان کرد د: در این طرح تماس با بیماران حاد زمینه‌ای همچون بیماران دیابتی، تنفسی، قلبی عروقی و کلیوی عنوان اولویت پیگیری می شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه کرمانشاه توضیح داد: در صورتی که در خانواده ها بیماران دارای علائم مشکوک به کرونا باشد، توسط کارشناسان راهنمایی خواهند شد تا در خانه بمانند و قرنطینه شوند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز ۱۶ ساعته هستیم، گفت: بیماران براساس نوبت دهی و منظم به مراکز فراخوانده خواهند شد تا از ازدحام و شیوع احتمالی بیماری جلوگیری شود.

شکیبا تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم که در این ایام نه به مسافرت بروند و نه میزبان مسافرانی از دیگر استان‌های کشور باشند.

وی افزود: همچنین تقاضا داریم که به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه، مردم آیین هایی همچون پنجشنبه و چهارشنبه آخر سال صرف نظر کنند و در ایام نوروز به دیدار اقوام خود نروند تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

وی در پایان به تصمیم ستاد مدیریت کرونا در رابطه با صنوف اشاره کرد وافزود : صنوفی که نیازهای اساسی مردم‌ را تامین می کنند به هیچ‌ عنوان تعطیل نخواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز