خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

غربالگری در محور قزوین- رشت توسط نیروی زمینی ارتش/ پایش تمامی خودروهای عبوری

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۵۵۴

نماینده عالی دولت در گیلان از غربالگری در محور قزوین- رشت توسط نزاجا خبر داد و گفت: ایستگاه‌های تشخیص سرپایی نیروی زمینی ارتش در مرکز و برخی شهرستان های گیلان نیز برپا می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که با حضور امیر علیپور معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با قدرشناسی از حسن توجه فرمانده نزاجا مبنی بر انتخاب گیلان به عنوان نخستین استان برای انجام مأموریت ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا، افزود: لشکر 16 زرهی قزوین که در مقابله با ویروس کرونا به استان اعزام می‌شوند، در برهه های مختلف نیز همکاری و همراهی خوبی با مدیران استان داشته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌ها در راستای سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ارتش به ویژه نیروی زمینی امکانات لجستیکی خوبی در اختیار دارد که در این برهه زمانی، پای کار هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه طبق توافقات صورت گرفته محورهای غرب و شرق استان کماکان توسط ناجا و هلال احمر نظارت می‌شود، گفت: غربالگری در محور قزوین رشت با استقرار گیت توسط نیروهای لشکر 16 زرهی نزاجا انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در پنج نقطه از شهر رشت و نیز پنج مکان دیگر در شهرستان‌های غرب گیلان ایستگاه‌های تشخیص سرپایی توسط نزاجا برپا می‌شود، گفت: سطح معابر برخی از شهرستان‌های استان نیز توسط خودروهای نزاجا ضدعفونی خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی دو هزار و 150 تخت به عنوان نقاهتگاه باید تعبیه شود که از این میزان 500 تخت مهیا شده ، گفت: باتوجه به اعلام آمادگی نزاجا برای استقرار یکهزار تخت برای نقاهتگاه، در گام نخست 500 تخت در مراکز اعلامی دانشگاه علوم پزشکی مستقر و در گام دوم نیز این میزان به یک هزار تخت خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: از ظرفیت خوب نزاجا در کنار نیروهای سپاه ، دریایی ارتش و شهرداری‌ها طی نیمه اول فروردین ماه با هماهنگی آموزش و پرورش برای ضدعفونی کردن مدارس نیز استفاده می شود.

نزاجا در چهار حوزه ماموریتی به گیلانیان خدمت رسانی می کند

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه از خدمت رسانی نزاجا به گیلانیان در راستای ابلاغ فرمانده کل قوا و تصمیمات ستاد ملی به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه محوریت مقابله با کرونا به فرمانده نیروی زمینی ارتش محول شده و درخواست استاندار گیلان از فرمانده نزاجا، استان گیلان در اولویت قرارگرفته است.

امیر سرتیپ حسن علیپور با بیان اینکه در قالب چهار ماموریت با همراهی افراد مرتبط از سه تیپ لشکر ۱۶ زرهی قزوین، نیروی زمینی ارتش وارد عمل خواهد شد، اظهار کرد: در محور رشت قزوین، گیت رفع آلودگی که تمام خودروها را کنترل می‌کند، مستقر می‌شود و علاوه بر ضدعفونی کردن خودروها، سرنشین ها با دوربین حرارتی مورد پایش قرار گرفته و از ورود و خروج افراد آلوده جلوگیری می‌کند.

وی برای تجهیز نقاهتگاه تا تعداد یک هزار نفر در هر نقطه‌ای و با نظر استاندار گیلان اعلام آمادگی کرد و گفت: استقرار ایستگاه‌های تشخیص سرپایی بیماری در سطح چند شهر استان نیز بخش دیگری از ماموریت نزاجا در گیلان است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از خودروهای رفع آلودگی نیز آماده ضدعفونی معابر هستند، گفت: تلاش ما براین است تا علاوه بر اینکه مردم در صحت و سلامت باشند، به زودی شاهد قطع زنجیره شیوع ویروس منحوس کرونا و بهبودی بیماران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز