خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها مطرح کرد:

استفاده از غسالخانه ویژه متوفیان‌ کرونا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۵۵۲

مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌ها در مورد تکفین و تدفین فوتی‌های کرونا گفت: تجهیز و تدفین اموات کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و دقت کامل امور شرعی و نظرات مراجع عظام تقلید در غسالخانه ای ویژه انجام می گیرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام مهدوی دامغانی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی پرسنل سالن تطهیر سازمان که عهده دار امر واجب شرعی هستند و مانند کادر درمانی در جبهه اول خدمت به مردم هستند در اولویت بوده و رفع دغدغه خانواده های عزادار مورد تاکید است لذا غسالخانه ویژه ای در آرامستان بهشت رضا(ع) در نظر گرفته شده و فوتی های کرونا در آن محل تطهیر می شوند.

وی با اشاره به ضدعفونی بدن متوفیان کرونا جهت پیشگیری از انتقال آلودگی ویروسی اضافه کرد: پس از انجام تطهیر و تکفین، پیکرها در چند مرحله ضدعفونی شده و محل تدفین نیز مطابق دستورالعمل های بهداشتی به طور مستمر ضدعفونی می شود.

وی در خصوص الزامات بهداشتی در مورد پرسنل واحد تغسیل و اهمیت حفظ سلامت آنها افزود: کلیه پرسنل مجهز به لباس محافظ، ماسک مخصوص و دستکش هستند و پس از هر مورد تجهیز میت، البسه پرسنل و سالن تغسیل اموات کرونا بطور کامل ضدعفونی می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان ها با اشاره به ضرورت اجتناب از تجمعات گفت: به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طی روزهای اخیر ورود به آرامستان های مشهد تا اطلاع ثانوی ممنوع شده و آرامستان‌ها فقط برای دفن متوفی با تعداد محدود همراهی پذیرش دارد.

مهدوی دامغانی در پایان با اشاره به شایعات مطرح شده در فضای مجازی گفت: شایعات پخش شده در فضای مجازی در مورد شیوه دفن اموات کرونا مورد تایید نبوده و انتشار آنها باعث رنجش خاطر خانواده های داغدار خواهد شد و مردم فقط از طریق روابط عمومی شهرداری وسازمان مدیریت آرامستان ها و دستگاه های متولی پیگیر اخبار رسمی و موثق باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز