خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

فعالیت غیر مجاز و زیر‌زمینی برخی منازل مسافر در فارس/ 60 درصد مسافران این اماکن از شهرهای دیگر هستند/ مقصر اصلی دولت است نه اجار‌ه دهندگان /خیلی‌ها روزمزدند و مجبورند کار کنند/ دولت درآمد مردم را تامین کند تا آنها هم درخانه بمانند

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۲۷۴

گسترش دامنه شیوع ویروس کرونا در کشور باعث رشد سفرهای زمینی و هوایی از استان های قم، تهران، گیلان، مازندران و اصفهان به فارس شد ، به طوری که برخی شهروندان سودجو بی‌توجه به هشدار های بهداشتی اقدام به اجاره منازل مبله در گوشه و کنار شهر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا برخی  افراد سودجو در مبادی شهر شیراز  با در دست داشتن پلاگاردی مسافران را به اجاره مبله خانه هایشان جلب می‌کنند. دلالانی که بدون توجه به عواقب شیوع کرونا در شهر و دیارشان ، همشهریان‌ خود را به خطر می اندازند. این افراد بدون توجه به خطر کرونا و هشدار مسئولان وزارت بهداشت، استان  و شهر  منازل مبله خود را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.  البته تمامی تقصیرها بر گردن مردم بی پناه  نیست  و بیشتر این مصیبت ها که مدتی است گریبان مردم را گرفته ،دولت  است. زیرا اگر مسئولان ما خیال مردم را بابت تامین نیازهای اولیه زندگی شان در دوماه آینده راحت می‌کردند هیچگاه این افراد و یا دیگر کاسبان روزانه ،جان خود واطرافیان‌شان را به خطر نمی‌اندازند که برای تامین معیشت خود و خانواده هایشان راهی کوچه وخیابان شوند و  درد کرونا را به جان بخرند.

                                             هتل ها، مهمان پذیرها، مدارس و مسافرخانه ها تعطیل است

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، استان فارس امکان پذیرایی از مسافران نوروزی را ندارد، لذا از هموطنان درخواست می کنیم به این استان سفر نکنند.

عبدالرضا قاسمپور در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا، افزود: هرگونه فعالیت گردشگری در استان فارس ممنوع است و هیچ کدام از شهروندان حق ندارند منازل، باغ ها، ویلاها یا هر مکان دیگر را به مسافران و گردشگران اجاره دهند.

وی تصریح کرد: هتل‌ها، مهمان پذیرها، مدارس و مسافرخانه ها و سایر اماکن نیز تعطیل است، همچنین تمامی فعالیت ها و برنامه ریزی های آژانس های مسافرتی، دفاتر گردشگری و خدمات توریستی تعطیل خواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت، برخورد قانونی صورت می گیرد.

                                     تعطیلی 100 درصدی تمام مسافرخانه ها و مهمانپذیرهای استان

 رئیس اتحادیه مسافرخانه ها و مهمانپذیران استان فارس می گوید: طبق آماری که در اختیار ما قرار داده اند در روز های گذشته ۱۰ واحد یک منزل مبله در شیراز فعالیت می کرده و به مسافرین خدمات ارائه می داده است.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در کشور سبب شد که فعالیت ۹۰ درصد مسافران و مهمانپذیران استان متوقف شود، می گوید: مابقی و ۱۰ درصد مسافر هم در مسافرخانه ها  و مهمانپذیران استان مستقر هستند که از امروز محل اقامتشون را ترک  خواهند کرد.

هدایت فرهادی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه تمام مسافرخانه‌ها و مهمانپذیران استان به صورت ۱۰۰ درصدی تعطیل  شدند،می افزاید: اگرچه بعضی از افراد و مسافران و همراه بیماران هنوز در مسافرخانه ها مستقر هستند، اما تمام این افراد امروز مسافرخانه ها و محل اقامتشان را ترک می کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام مسافرخانه ها و مهمانپذیران استان سال بسیار بدی را تجربه کردند، می افزاید: متاسفانه مشکلات موجود در سال ۹۸ باعث شد که مسافرخانه ها و مهمانپذیرهای سطح استان در تامین هزینه جاری باقی بمانند؛ به طوری که این مهم آسیب بسیار بزرگ و جبران ناپذیری به فعالان این بخش وارد کرده است.

                                                  مجوز بیشتر منزل مسافر در شیراز باطل شده است

رئیس اتحادیه مسافرخانه‌ها و مهمانپذیران استان با اشاره به اینکه باوجود وعده‌های مسئولان مبنی بر حمایت از فعالان مسافرخانه ها و مهمانپذیران اما تاکنون هیچکدام از آنها عملیاتی نشده است، می افزاید: به تحقق وعده‌های مسئولان هیچ امیدی نداریم.

فرهادی در ادامه بیان می کند: هنوز برای ما این سئوال مطرح است که چگونه این منازل در این موقعیت به افراد و مسافران خدمات رسانی می کنند؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر مجوز منزل مسافر منقضی و باطل شده ، می افزاید: اما این منازل همچنان در سطح شهر شیراز فعالیت می کنند.

رئیس اتحادیه مسافرخانه‌ها و مهمانپذیران استان با اشاره به اینکه بعضی از واحدهایی که غیر قانونی فعالیت می کنند پلمپ شده‌اند، ادامه می دهد: متاسفانه صنف و اتحادیه خاصی برای منازل مبله در سطح استان وجود ندارد که این یکی از اشکالات عمده این بخش به شمار می رود.

فعالیت غیر مجاز و زیر‌زمینی برخی منازل مسافر در فارس/ 60 درصد مسافران این اماکن از شهرهای دیگر هستند/ مقصر اصلی دولت است نه اجار‌ه دهندگان /خیلی‌ها روزمزدند و مجبورند کار کنند/ دولت درآمد مردم را تامین کند تا آنها هم درخانه بمانند

                                                                  منازل مبله متولی خاصی ندارند

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲ هزار منزل مبله در شیراز وجود دارد، می افزاید: اما هنوز مشخص نیست متولی این منازل چه کسانی هستند.

فرهادی با اشاره به اینکه نیاز است هرچه زودتر و جهت کنترل از شیوع بیماری کرونا در شیراز از فعالیت این منازل جلوگیری شود، می افزاید: در تمام نقاط و سطح شهر شیراز منزل مبله وجود دارد بطوری که این منازل در مناطقی مانند معالی آباد، گلدشت، صدرا، بولوار نصر، بولوار گلستان، اطراف حرم مطهر و ...... فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه مسافرخانه ها و مهمانپذیران استان در ادامه با اشاره به اینکه تنها حدود ۱۲۰  منزل مبله شناسنامه دار هستند، می افزاید: فعالان این بخش در مناطقی مانند ورودی شهر و نزدیکی حرم به صورت کامل فعالیت می کنند این در حالی است که این افراد به هیچ وجه اجازه نمی دهند که میهمانان شیراز در مسافرخانه ها و مهمانپذیر ها مستقر شوند.

فرهادی در ادامه با بیان اینکه وجود منازل مبله باعث شده حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد مسافران شیراز که خواستار اسکان درمسافر خانه‌ها و مهمانپذیر‌ها هستند، در منازل مبله اسکان یابند، می افزاید: امیدوارم  مردم خودشان خودجوش از فعالیت این منازل جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مجتمع های مسکونی واحدهایشان را به مسافران اجاره می دهند می افزاید: بیشتر مسافران این منازل متعلق به شهر های اطراف هستند.

 رئیس اتحادیه مسافرخانه ها و مهمانپذیران استان می افزاید: حدود ۶۰ درصد مسافران منازل مبله از دیگر شهرها هستند.

به گزارش ایلنا در شرایطی که تمام افراد تمام تلاش‌شان را برای پیشگیری و عدم شیوع کرونا در سطح استان و شیراز به کارگرفته اند فعالیت چنین مکان هایی و در اختیار گذاشتن آنها در مسافر مشکلاتی را برای مردم و شهروندان ایجاد می کند. اگر چه به گفته بسیاری از کاسبان روزمزد و شهروندانی که مجبورند برای خرید روزانه‌شان به خیابان‌ها بیایند  مقصر اصلی مسئولانی هستند که مدام حرف می زنند بدون آنکه خودشان به آن اعتقادی داشته باشند ؛ وعده‌هایی می دهند که هیچوقت عملی نمی شود. 

واقعیت آن است که بسیاری از مردم  فقیرند و آهی در بساط ندارند و خیلی‌ها نیز کارگران  روزمزد  و فصلی‌اند ومجبورند کار کنند ؛ همه دوست دارند  در خانه بمانند  و استراحت کنند  به شرط آنکه دولت  بجای ریخت و پاش‌ها و  هزینه‌های بیهوده  ، تنها دوماه درآمد مردم  را تامین کند  تا آنها هم درخانه بمانند  و جان خودشان واطرافیانش   را هم به خطر نیندازند.

گزارش: محمدرضا طاهری

انتهای پیام/
محمدرضا طاهری-روزنامه نگار
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز