خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

بیش از 7 هزار رای جایگزین حبس در دادگستری قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۲۰۵

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: امسال در شعب دادگستری استان قزوین ۷۰۸۵ رأی جایگزین حبس صادر شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام نوراله قدرتی اظهار کرد: طی ۱۱ ماه سال جاری در شعب دادگستری استان ۷۰۸۵ رأی جایگزین حبس صادر شده است که از این تعداد شهرستان قزوین با ۲۹۵۰ رأی در رتبه اول و حوزه قضایی محمدیه با ۴۷۹ رأی در رتبه بعدی صدور آرا جایگزین حبس قرار دارند.

 رئیس کل دادگستری استان افزود: در دادگاه‌های بخش نیز کوهین با ۳۶۷ مورد رأی جایگزین حبس اولین و دادگاه عمومی بخش آبگرم با ۲۹۶ مورد دومین دادگاه بخش در صدور این نوع از آرا است.

قدرتی بیان کرد: با توجه به صدور آرا جایگزین حبس طی مدت یاد شده کاهش آمار زندانیان به میزانی بیش از ۳ درصد را شاهد بوده‌ایم.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه با اشاره به هدف اعمال مجازات‌های جایگزین حبس تصریح نمود: ترویج و اشاعه فرهنگ خدمات‌دهی به مردم و توسعه کارهای عام‌المنفعه و تحت تأثیر قرار گرفتن متهم از ورود میدانی به عرصه این نوع خدمات‌رسانی به شهروندان به‌جای حبس که می‌تواند تبعات منفی و جبران‌ناپذیر عدیده‌ای را در پی داشته باشد، یکی از اهداف اعمال این مجازات ها است.

وی اضافه کرد: ممکن است فردی برای اولین بار جرمی را انجام داده باشد و قاضی هم سهو و خطا را به جای تعمد در آن ببیند. حال تکلیف چیست آیا فرد بایستی در زندان به عواقب جرمی که انجام داده بیندیشد یا می‌تواند اثرات اجتماعی گناهی که انجام داده است را با انجام یک کار مثبت در همان حیطه به خوبی درک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز