خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

انبارها و فروشگاه‌های استان از کالاهای اساسی مردم اشباع شده است/ محدودیت تردد اعمال نمی شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۱۲۲

استاندار البرز با عنوان اینکه عدم تردد مردم در اماکن و معابر عمومی در روند شیوع کرونا اختلال ایجاد کرده، گفت: قرار نیست محدودیتی اعمال شود چرا که مردم به این باور رسیده اند که باید در خانه بمانند تا از گرفتاری در چنگال این ویروس خطرناک در امان بمانند و تاکنون نیز همراهی خوبی داشته‌اند.

به‌گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا که روز شنبه با اشاره به اینکه این نشست به صورت روزانه جلسات این ستاد برگزار می شود، افزود: اکنون تمامی نگاه ها به سمت کاهش حضور مردم در اجتماعات، اماکن عمومی و خیابان ها است چرا که از این طریق سیر شیوع کرونا متوقف می شود.

وی به فرمان معظم رهبری در خصوص همراهی تمامی ارکان نظامی و انتظامی برای مبارزه با شیوع کرونا، اشاره کرد و گفت: این فرمان اهمیت مقابله را چندین برابر کرده و عزم مسئولان در سطوح مختلف برای این امر بیش از پیش جزم شده است.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: مردم با عدم تردد در معابر و اماکن، تعامل بسیار خوبی داشته اند چرا که توانسته اند در چرخه شیوع اختلال ایجاد کنند و اگر این همراهی‌ها ادامه داشته باشد به طور قطع می‌توانیم بر این اپیدمی هولناک فائق آییم.

شهبازی افزود: اکنون چندین تن از کارکنان دستگاه های اداری و اجرایی استان اعلام آمادگی کرده اند که پس از کسب آموزش های لازم به کمک بخش درمان البرز بشتابند.

وی با اشاره به حضور فعال و موثر سازمان های مردم نهاد و خیرین برای مبارزه با کرونا، ادامه داد: یکی از خیرین استان که در حال راه اندازی دهکده سلامت البرز است، 300 تخت این دهکده را برای راه اندازی نقاهتگاه اختصاص داده که این امکان در مراحل پایانی قرار دارد.

استاندار البرز گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از مردم درخواست کرده که مردم سفرهای غیرضروری خود را کاهش دهند تا چرخه شیوع کرونا متوقف شود.

وی افزود: جای خرسندی دارد که تمامی انبارها و فروشگاه های استان از کالاهای اساسی مردم اشباع است و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

شهبازی اضافه کرد: قرار نیست محدودیتی اعمال شود چراکه مردم به این باور رسیده اند که باید در خانه بمانند تا از گرفتاری در چنگال این ویروس خطرناک در امان بمانند و تاکنون نیز همراهی خوبی داشته اند.

وی گفت: اکنون تمامی واحدهای تولیدی بویژه در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده در حال فعالیت هستند و شرایط تحت کنترل است.

استاندار البرز افزود: متاسفانه در فضای مجازی شایعاتی مطرح می شود که اسباب زحمت و اضطراب برای مردم شده ولی چنین هجمه هایی کار دوست داران مردم نیست بلکه ناشی از توطئه های دشمنان است. 

وی با بیان اینکه مردم به صداهایی که به ایجاد رعب و وحشت و شایعه پراکنی می پردازند توجه نکنند، عنوان کرد: تمامی اطلاعات لازم در خصوص کرونا ویروس از مراجع قانونی نشر می یابد.

شهبازی گفت: روزی است که باید پاسخ دشمن داده شود این ویروس جهانی شده و دامن بسیاری از کشورهای اروپایی که نظام درمانی منسجم تری نیز داشته اند را گرفته است و تمامی دنیا از شیوع کرونا در بهت و حیرت هستند.

وی افزود: کادر بهداشتی و درمانی استان پای کار هستند و تمامی امکانات برای درمان مهیا است و رئیس جمهور و وزرا به صورت روزانه به رصد امور در استان ها می پردازند تا این موج طغیان گر کنترل شود.

استاندار البرز با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی نیز به کمک دولت برای مقابله آمده اند، ادامه داد: مردم با عدم تردد در معابر و اماکن، تعامل بسیار خوبی داشته اند چراکه توانسته اند در چرخه شیوع اختلال ایجاد کنند و اگر این همراهی ها ادامه داشته باشد به طور قطع می توانیم بر این اپیدمی هولناک فائق آییم.

وی با قدردانی از همراهی بخش خصوصی، گفت: یک پروژه بزرگ محلی در فردیس اجاره بهای خود را بخشیده و امید است سایر صاحبان واحدهای تجاری نیز این گونه به موجر خود برای گذر از این بحران کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز