خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

حضور و غیاب بیش از ۱۴ هزار مقرری بگیران بیمه بیکاری به خردادماه موکول شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۹۰۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: حضور و غیاب تمام مقرری بگیران در این استان به خرداد ماه سال آینده موکول شده است.

به گزارش ایلنا سهراب مختاری با بیان اینکه درحال حاضر بیش از  ۱۴هزار و ۱۰۰نفر در استان  مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند، گفت: با شرایط پیش آمده در راستای حفظ و صیانت از نیروی کار و  پیشگیری از شیوع  بیماری کرونا؛ افرادی که مقرری بیمه بیکاری می گیرند، فعلا  نیاز به مراجعه در اداره ها برای حضور و غیاب ندارند و زمان مراجعه  آنها به خردادماه سال آتی منتقل شده است.

 مختاری افزود: بر اساس اعلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و برنامه نرم افزاری دستگاه های حضور و غیاب این تعداد مقرری بگیر  به صورت هفتگی باید در محل اداره ها حضور یافته و مراتب آماده به کار بودن خود را اعلام می کردند  و در صورت ادامه این روند میزان تردد شهروندان و هم استانی های عزیز بسیار زیاد و  احتمال  ابتلا به بیماری جامعه بسیار افزایش می یافت.

وی در باره بیکارشدگانی که به تازگی بیکار شده اند و هنوز درخواست دریافت مقرری بیکاری نداده اند؛ عنوان کرد: هرچند طبق بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری اعلام شده است که باید ظرف ۳۰ روز پس از بیکاری به اداره تعاون  کار و رفاه اجتماعی  مراجعه و مراتب بیکاری و آماده بکار بودن خود  را اعلام کنند، اما در حال حاضر سامانه اBimebikari.mcls.gov.ir طراحی شده است که نیاز به حضور فیزیکی فرد به اداره  تعاون کار و رفاه اجتماعی نیست.

مختاری ادامه داد: سامانه اعلام بیکاری از شنبه بیست و چهارم اسفندماه سال جاری بارگذاری می شود و افراد می توانند مراتب بیکاری خود را اعلام کنند.

به گفته مختاری سامانه Bimebikari.mcls.gov.ir   از روز  شنبه  در دسترس عموم قرار می گیرد و براین اساس متقاضیان بیمه بیکاری نیازی به حضور در ادارات تابعه و کاریابی ها ندارند و پس از ثبت اطلاعات در  این سامانه کد رهگیری به آنان داده می شود که بمنزله ارائه درخواست بیمه بیکاری و رعایت بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس همچنین با اشاره به برنامه ریزی هایی در راستای کاهش مشکلات اقتصادی مقرری بگیران، گفت: در این راستا با هماهنگی انجام شده با اداره کل تامین اجتماعی استان، لیست واجدین شرایط مقرری بگیران ماه جاری زودتر از موعد مقرر به شعب مربوطه  ارسال شده است تا مقرری اسفند ماه این عزیزان قبل از پایان سال به حسابشان واریز گردد و گوشه ای از مشکلات اقتصادی آنها برطرف شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز