خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تصویب شد؛

تصویب بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری مشهد / اقدامات حمایتی برای کاهش پیامدهای ناشی از شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۸۵۰

بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری مشهد و همچنین "لایحه حمایتی کاهش پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کرونا" در نشست امروز شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در این نشست گفت: لایحه بودجه شهرداری در شرایط سختی که حتی مجلس شورای اسلامی نیز تعطیل شده توسط اعضای شورای شهر مشهد بررسی شد که جای تشکر دارد.

محمدرضا افزود: در جلسه امروز شورای شهر مشهد این بودجه تصویب شد تا به کمیسیون تلفیق مصوبات فرمانداری شهرستان مشهد ارسال شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: پیشنهاد شهرداری برای بودجه سال آینده ۱۲ هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان بود که نسبت به بودجه مصوب سال ۹۸ که ۹ هزار و ۹۰ میلیارد تومان بود رشد چشمگیر داشته‌ است.

بتول گندمی افزود: بودجه سال ۹۹ شهرداری و سازمان‌های وابسته از نظر منابع ۱۲۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۷۵۲ هزار ریال و از نظر مصارف نیز ۱۱۶ هزار و ۸۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: این بودجه ۵۴ تبصره دارد و امیدواریم با رشد خوب محقق شود.

همچنین در این جلسه لایحه اقدامات حمایتی به منظور کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا بررسی و تصویب شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در این خصوص گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به‌ منظور کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیماری کرونا و مساعدت به شهروندان نسبت به اجرای اقدامات حمایتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی اقدام کند.

گندمی افزود: طبق این مصوبه عوارض کسب و پیشه سه ماهه اول سال ۹۹ از مودیان مشمول، دریافت نمی‌شود.

وی ادامه داد: اجاره بهای ماهانه و مالکانه واحدهای تجاری در تملک شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته نیز در سه ماه اول سال ۹۹ بر مبنای ۵۰ درصد محاسبه و دریافت خواهد شد و در خصوص قراردادهای اجاره به صورت اجاره ثابت و سهم درصد از فروش، مفاد این بند برای اجاره ثابت در نظر گرفته خواهد شد. 

وی گفت: در خصوص قراردادهای اجاره به صورت سهم درصد از فروش و با کف تضمین شده، در دوره مورد حمایت نسبت به تعدیل ۵۰ درصد مبلغ حداقل تضمین شده اقدام خواهد شد.

گندمی افزود: همچنین در خصوص قراردادهای اجاره فضاهای فرهنگی و تفریحی، سالن‌های ورزشی، بهره برداری از پیاده روها و فضاهای شهری، بازار های سیار، فضاهای روباز و بوستان‌های شهری و سایر صنوف در صورتی که بنا به مصوبات ستاد استانی پیشگیری از کرونا، تعطیل شده باشند، در دوره تعطیلی مشمول پرداخت اجاره بها نخواهند بود.

وی ادامه داد: در این مصوبه در خصوص اجاره تابلو های تبلیغاتی دراختیار شرکت ها و کانون‌های تبلیغاتی مشروط به اینکه کل بسته تبلیغاتی هر قرارداد را از تاریخ مصوب برای اکران فرهنگی دراختیار شهرداری قرار دهند نیز حمایت‌هایی در نظرگرفته شده‌است.

وی گفت: به بدهی‌های ساختمانی و غیرساختمانی تقسیط شده قبلی که سررسید مقرر آن از تاریخ ۱۵ اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ است تا اول تیرماه سال ۹۹ مهلت داده می‌شود، اعطای این مهلت مشمول محاسبه افزایش نرخ مصوب شورای پول و اعتبار نمی‌شود و چک خوش حسابی بدهی یادشده به میزان این مدت محاسبه نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز