خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه خبر داد:

کشف 1800 کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۶۴۰

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف و معدوم سازی بیش از یک هزار و 800 کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در این کلانشهر خبر داد.

به گزار خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ایرج کاکایی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه، با اشاره به فعالیت تیم مشترک این نهاد اجرایی در مبارزه با بیماری مشترک بین دام و انسان و مقابله با انتشار کرونا ویروس و خطر شیوع آن در استان، اظهار داشت: زنگ خطر این بیماری که اکنون به بحران تبدیل شده، در استان به صدا درآمده و آژیر قرمز آن نواخته شده است.

وی  با بیان اینکه هر روز طی چند شیفت و در فازهای متعددی اقدام به پلمب واحدهای غیر مجاز فروش فرآورده های خام دامی و عرضه مرغ زنده در سطح شهرستان ها شده است و تا رفع معضل کرونا در کشور و استان تداوم دارد، خاطرنشان کرد: طی هفته های اخیر به ویژه با شدت بیشتری در دو روز گذشته با همکاری روسای دامپزشکی، فرمانداری، نیروی انتظامی، بهداشت، اصناف، اجراییات، شهرداری و... این امر تحقق یافته است.

وی به عملکرد دو روز 22 و 23 اسفند ماه سال جاری اکیپ مشترک دامپزشکی استان کرمانشاه در راستای مبارزه با کشتار غیرمجاز که از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح به همراه یگان امداد و انتظامی از مسیرهای شهرک الهیه، شهرک ولایت و دولت آباد بازرسی داشتند اشاره کرد و افزود: طی چند مرحله پاکسازی و پلمب مراکز غیربهداشتی در این مناطق مقادیری گوشت دام سبک و سنگین، امعاء و احشاء، کله پاچه و مرغ کشف و معدوم سازی شد.

این مسئول با اشاره به جزییات کشفیات اکیپ مشترک در 22 اسفند و در راستای مقابله با این بیماری کرونا در مناطق فوق، تصریح کرد: بیش از 350 کیلوگرم لاشه دام سنگین (شامل گوشت گاو و کله پاچه)، 400 کیلوگرم دام سبک (هفت لاشه گوسفندی)، چهار دست امعاءواحشاء، دو دست کله پاچه گاوی، سه دست کله پاچه گوسفندی، گوشت چرخی 90 کیلوگرم، 15 مرغ بسته بندی و 25 مورد فاقد تاریخ مصرف، دل و جگر، هشت دام زنده گوسفند (که این دام سبک پس از اخذ تعهد و اطمینان از سلامت دام ها برای تحویل به صاحبان و انتقال به روستا تحویل داده می‌شود) و... کشف و معدوم شده است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 800 کیلوگرم فرآورده‌های دامی (گوشت گوسفند، گاو، مرغ، دل و جگر، کله پاچه و... در دو روز اخیر کشف شده است، ادامه داد: دامپزشکی با جدیت تمام پای کار است و در راستای تضمن سلامت غذای مصرفی همشهریان و ارتقاء بهداشت با احدی مماشات ندارد و دامپزشکی در این راستا حتی روزهای جمعه و تعطیل نیز خدمات ارزنده ای را ارائه می کند وی همچنین افزود وسایل و ابزاری نیز از مراکز غیر مجاز شامل 2 عدد ترازوی دیجیتال، یک عدد ترازوی 20 کیلویی، یک دستگاه چرخ گوشت صنعتی، قلاب (چنگک قصابی)، هفت عدد تشتک استیل و پلاستیکی، سه عدد پایه قصابی و... را نیز ضبط کردیم.

کاکایی با یادآوری اینکه 15 واحد متخلف نیز در شهر کرمانشاه پلمب شده است، افزود: واحدهای عرضه و فروش مرغ زنده، جگرکی های دولت آباد، دستفروشان میدان رسالت و الهیه، شهرک پردیس، ظفر شهر کرمانشاه و... پلمب و تعطیل شدند، همچنین یک دستگاه خودروی حمل و عرضه دام توقیف و از فعالیت جمعه بازار نیز جلوگیری به عمل آمد.

این مسئول با تاکید بر اینکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در مبارزه با بیماری کرونا و مقابله با متخلفان امور بهداشتی در استان کرمانشاه با قاطعیت برخورد خواهد کرد، گفت: از شهروندان خواستاریم برای حفظ سلامت خویش و خانواده ها به توصیه مجریان قانون و مسئولان مربوطه توجه کرده و در دو هفته آینده از منازل خود جز در موارد ضروری خارج نشوند و مواد خام دامی مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز خریداری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه به اجرای گشت های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه ها و... در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس 1512 و پل ارتباطی سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز