خبرگزاری کار ایران

غلامی مطرح کرد:

فعالیت متروی اصفهان متوقف شد/ ادامه فعالیت بانک‌ها/ استقرار تیم‌های غربالگری در مبادی ورودی استان

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۶۱۲

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری با کرونا از تصمیم این ستاد برای توقف فعالیت متروی شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت اله غلامی با بیان اینکه مهمترین مبحث این جلسه تامین اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی برای مردم و کادر درمانی بود، اظهار کرد: خوشبختانه با افزایش تولیدی که از این اقلام در سطح استان داشتیم بخش قابل توجهی از نیاز استان تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد کمیته‌ای در خصوص تامین این اقلام تشکیل شود، افزود: این کمیته متشکل از دانشگاه علوم پزشکی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بر چگونگی توزیع این اقلام نظارت دارد.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا با اشاره به اقلام بهداشتی احتکار شده‌ای که توسط فرمانده نیروی انتظامی استان اعلام شد، گفت: قرار شد این اقلام به شکلی که دادستانی اصفهان تعیین می‌کند، توزیع شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت کاری بانک‌های استان گفت: مقرر شد همه شعب بانک‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

غلامی با اشاره به حمل و نقل عمومی شهری در اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه کاهش قابل توجهی در این سفرها داشتیم و مترو به دلیل فضای در بسته‌ای که دارد احتمال شیوع ویروس در آن زیاد است، با تعامل شهرداری اصهفان تصمیم به توقف فعالیت آن گرفته شد و تعداد مسافری که از این وسیله استفاده می‌کردند از این پس از تعدادی اتوبوس که در این مسیر اضافه‌ می‌شود، استفاده کنند.

وی همچنین به وضعیت برگزاری نماز جمعه و جماعات اشاره و خاطر نشان کرد: مقرر شد همچنان نماز جمعه و جماعات تا پایان سال برگزار نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی در خصوص تیم‌های غربالگری که در ابتدای معابر ورودی استان مستقر شده‌اند، گفت: مقرر شد این تیم‌ها به صورت سه شیفت به غربالگری و کنترل افراد وارد شده به استان بپردازند.

وی به تعطیلی مراکز فرهنگی، ورزشی و تجاری در این دوره زمانی و به دلیل شیوع این بیماری اشاره کرد و افزود: قرار شد مراکز دولتی که صاحب ملک هستند تا دوماه اجاره بها را به صاحبان کسب و کار ببخشند.

غلامی به اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا به استان اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی کاشان تخصیص یافت.

وی همچنین از نقاهتگاه‌ها به عنوان محل نگهداری از بیماران بهبود یافته نام برد و تصریح کرد: این محل‌ها برای نگهداری بیمارانی که پس از بهبود از بیمارستان‌ها مرخص می‌شوند استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز