خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

منع تردد خودروهای غیر بومی در شهرستان اسکو/ 14 مبتلا به کرونا سهم اسکو از آمار مبتلایان آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۳۷۵

فرماندار اسکو به علت شیوع بیماری کرونا، فرمان منع تردد خودروهای غیربومی(پلاک سایر استان‌ها) را در شهرستان صادر کرد و گفت: 3 اکیپ کنترل و مراقبت در ورودی های شهرستان جهت غربالگری مستقر شدند .

بابک رضی‌منش فرماندار اسکو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضیعت کرونا در این شهرستان‌گفت: در راستای اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت کنترل و مقابله با شیوع بیماری ویروس کرونا و مدیریت مبادی ورودی شهرستان علاوه بر اکیپ محور جزیره اسلامی که کنترل ورودی استان را برعهده دارد، 3 اکیپ کنترل و مراقبت در ورودی های شهرستان جهت غربالگری مستقر شدند و تمامی مبادی ورودی شهرستان از امروز جمعه 23 اسفند به منظور جلوگیری از ورود افراد آلوده به شهرستان پایش و کنترل می‌شود و از ورود پلاک های غیر بومی(پلاک سایر استان‌ها) ممانعت خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی خودروهایی که با پلاک سایر استان‌ها در شهرستان اسکو هستند، 48 ساعت فرصت دارند تا منطقه را ترک کنند؛ در صورت عدم توجه به دستورات، متخلفان به مراجع قضایی معرفی و خودروهای‌شان نیز به پارکینگ منتقل می‌شود.

رضی منش با اعلام اینکه بدون همراهی مردم تدابیر و اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان نتیجه نخواهد داد، خاطرنشان کرد: شهروندان با رعایت توصیه های بهداشتی و خود مراقبتی و پرهیز از تردد در اماکن شلوغ با پیوستن به پویش مردمی با شعار در خانه بمانیم ضمن تضمین سلامت خود و خانواده در قطع زنجیره شیوع بیماری خدمتگزاران خود را در کنترل بیماری کرونا یاری کنند.

نماینده دولت در شهرستان اسکو نقش رسانه‌ها را امر در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم قابل تقدیر دانست و ادامه داد: سمن ها، فعالان اجتماعی، شبکه های اجتماعی با تاکید بر پویش مردمی #در_خانه_بمانیم به عنوان کوتاهترین راه مدیریت کرونا ویروس مسئولان را یاری و زمینه شکست کرونا را فراهم کردند.

                                                               14 نفر در شهرستان اسکو به کرونا مبتلا شدند    

وی در مورد آخرین وضیعت کرونا در این شهرستان نیز گفت: بیمارستان امام خمینی شهر اسکو با 20 تخت در قالب بخش ایزوله بیماران تنفسی با آمادگی کامل آماده خدمات به بیماران کرونایی است و تعداد مبتلایان به کرونا متاسفانه در این شهرستان به 14 نفر افزایش یافته است، که از تعداد 14نفر مبتلا در شهرستان اسکو 10 نفر در حال درمان وروبه بهبودی بوده و متاسفانه یک نفر در روزهای گذشته فوت کرده است.

وی در تشریح تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان نیز افزود: در این ستاد شهرداری‌های‌شهرستان مکلف به اتخاذ تدابیر لازم برای دریافت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها شدند و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان با نانوایی هایی که به دستگاه کارت خوان مجهز نشوند برخورد قانونی انجام خواهد داد و ارائه خدمات سفر در تمامی مراکز ارائه خدمات سفر در سطح شهرستان اسکو تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

                            اگر واحدهای تجاری پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند پلمپ خواهند شد

فرماندار اسکو خاطرنشان کرد: جز مراکز عرضه ارزاق و اقلام ضروری مردم سایر مراکز تجاری نسبت به تعطیلی واحدهای خود در راستای سلامت مردم اقدام کنند و اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود این واحد‌ها پلمپ خواهند شد.

نماینده دولت در شهرستان اسکو متذکر شد: هیچ دستگاه خدمات رسان حق ندارد در طول مدت بیماری کرونا در شهرستان اسکو اقدام به قطع حامل‌های انرژی برای مصارف خانگی کند، چرا که در این مدت اکثر کارگرها و سایر افراد به علت نبود کار، وضعیت مالی مناسبی ندارند.

رضی منش در پایان ضمن تشکر از همراهی مردم برای مقابله با کرونا در این شهرستان گفت: از مردم شهرستان اسکو خواهشمندیم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و انتظار داریم تا بهبود شرایط و روند عادی مردم خدمتگزاران خود را همراهی کنند و ضمن دقت به آموزش های پیشگیری و مراقبت در رسانه ها، آمار و اطلاعات را صرفا از منابع معتبر دریافت کرده و به شایعات توجه نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز