خبرگزاری کار ایران

بیدخوری خبر داد:

اعلام تعطیلی 74 هتل در مشهد/ تردد مسافر و زائر در مشهد به حداقل رسیده است

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۱۰۶

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: همان‌طور که از پیش نیز اعلام شده، ما هم در خدمات سفر اعلام کردیم که تحت هیچ شرایطی امسال مشهد مهیای پذیرش مسافران نیست و مردم به مشهد نیایند.

به گزارش ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری در خصوص فعالیت و ضریب اشغال واحدهای اقامتی مشهد در شرایط شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: تعداد زیادی از هتل‌های مشهد نیز در آستان تعطیلی قرار دارند و ادامه فعالیت آنها با توجه به کاهش مسافر توجیه اقتصادی ندارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی ادامه داد: همچنین در مشهد تردد مسافر و زائر به حداقل رسیده و تعدادی هم که تعیین تکلیف نشدند، در روزهای آینده تعیین تکلیف می‌شوند که به مشهد نیایند.

وی در خصوص ابلاغ دستورالعملی مبنی بر تعطیلی واحدهای اقامتی گفت: واحدهای اقامتی غیررسمی را کاملا تعطیل کردیم، از جمله این که مهمانسراها و زائرسرای دستگاه دولتی همگی تعطیل می‌شوند، تمام حسینیه‌ها و تکایا نباید پذیرش داشته باشند، به مدارس هم اعلام شده پذیرش نداشته باشند و از فعالیت واحدهای غیرمجاز و هر واحدی که به هر شکلی بخواهد پذیرش داشته باشد، جلوگیری می‌شود.

بیدخوری با تاکید بر اینکه صحبت ما در مورد واحدهای رسمی به معنای پذیرش مسافر نیست و 74 هتل در مشهد اعلام تعطیلی کرده اند، ادامه داد: شرایط به‌گونه‌ای است که امروز طی بازدید از تعدادی از هتل‌های پنج‌ستاره مشهد مشاهده کردم که کمتر از دو یا سه اتاق مهمان دارند و قطعا تا ایام نوروز هم مهمانی نخواهند داشت و به بنده هم اعلام کردند که با این که 60 درصد ظرفیت‌شان اشغال شده بود، همه را یا خودشان کنسل کردند و یا با آنها تماس گرفتند و مبالغ را به آنها برگرداندند و کنسل کردند و پذیرش میهمان ندارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: همان‌طور که از پیش نیز اعلام شده، ما هم در خدمات سفر اعلام کردیم که تحت هیچ شرایطی امسال مشهد مهیای پذیرش مسافران نیست و مردم به مشهد نیایند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت در مسیرهای استان که به مشهد منتهی می‌شود، افزود: در مسیرهای ورودی به شهر مشهد و استان حتما محدودیت دارند و قطعا افراد غیربومی را پذیرش نمی‌کنند؛ این مساله ادامه دارد و در ایام نوروز قطعا ورود مسافر به صفر خواهد رسید.

بیدخوری گفت: توصیه ما این است که مردم سفرهایشان را به تعویق بیندازند، وضعیت مشهد همان‌طور که در ستادهای مختلف و ستاد کرونا اعلام شده، وضعیت مطلوبی نیست.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی یادآورشد: به واحدهای اقامتی اعلام شده که به هیچ شکل حق تبلیغات ندارند و امیدواریم امسال بتوانیم شهر مشهد را به‌صورت کاملا کنترل شده مدیریت کنیم. تمام هدف ما این است که مردم کمتر به مشهد بیایند.

وی ادامه داد: در مورد افرادی که به هر شکلی پذیرای مسافر باشند، باید پروتکل‌های ابلاغی از طرف وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی را کاملا جدی بگیرند و صدردرصد آن‌ها را اجرا کنند و به همه مدیران اعلام شده که تحت هر شرایطی اگر افرادی پذیرش دارند، اگر نمی‌توانند این مسائل را رعایت کنند، حتما هتل خودشان را تعطیل کنند و پذیرای مسافر نباشند؛ تاکید می‌کنم معنای صحبت من پذیرش مسافر در ایام نوروز نیست.

بیدخوری افزود: واحدهای اقامتی رسمی ما هم تا ایام نوروز پذیرش مسافر به آن صورت نخواهند داشت و تا شب عید ما این مساله را تبلیغ خواهیم کرد که نباید پذیرای مسافران در ایام نوروز بود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: پیرو هماهنگی که انجام شده، از برخی واحدهای اقامتی‌مان، سعی کردیم به شکل داوطلبانه به عنوان پشتیبانی برای بیمارانی که در دوران نقاهت هستند، استفاده کنیم؛ البته به این معنا نیست که اکنون برای این کار استفاده می‌شود؛ بلکه برای 1500 تخت در دوران نقاهت اعلام آمادگی داریم.

وی تصریح کرد: برای خانه مسافرها ما اکنون مجوزی صادر نمی‌کنیم و آنهایی هم که صادر شده، اعلام شده که پذیرش را به حداقل برسانند و نداشته باشند، به آن‌ها هم پروتکل‌ها اعلام شده و بر رعایت آن تاکید شده و مسئولیت رعایت همه این‌ها با مدیرانی است که در همه واحدهای اقامتی مجموعه را اداره می‌کنند و حتما باید این مساله مهم را مدنظر قرار دهند که درصد اشغال در آن‌ها هم زیر 10 درصد است و در آینده کمتر خواهد شد.

بیدخوری بیان کرد: بعضی واحدهای اقامتی هم که در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند و مجوز ندارند، به محض اینکه ما اطلاع پیدا کنیم، به اماکن اعلام شده و هماهنگ شده، بلافاصله به سراغشان می‌رویم و جلوی فعالیت آنها گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز