خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت:

دفن متوفیان مبتلا به بیماری کرونا کاملا بهداشتی و شرعی انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۰۸۷

رئیس شورا ی شهر رشت گفت: دفن متوفیان مبتلا به بیماری کرونا کاملا بهداشتی و شرعی انجام می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، حاجی‌پور با قدردانی از تلاش‌های نیروهای خدوم شهرداری رشت در جهت سم‌پاشی و ضدعفونی معابر شهر رشت، گفت: بنده لازم می‌دانم از همچون گذشته از زحمات نیروهای سازمان آتش‌نشانی شهرداری که سم‌پاشی و ضدعفونی معابر عمومی را بر عهده‌دارند، نیروهای سازمان مدیریت پسماند و سیما، منظر و همچنین نیروهای خدوم سازمان آرامستان، تقدیر و تشکر کنم.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه امروز و شب گذشته بازدیدی میدانی از معابر، بازار، اداراتی که دارای امکانات کم هستند و همچنین بیمارستان‌ها داشته است، افزود: متأسفانه با کم‌لطفی گفته‌اند که متوفیان در گورهای دسته جمعه دفن می‌شوند که چنین چیزی صحت نداشته و بنده با حضور در سازمان آرامستان روبروی دوربین صداوسیما وضعیت را شرح دادم.

حاجی پور تأکید کرد: این موضوعات به ما بر می‌خورد. واقعیت این است که دفن دسته‌جمعی متوفیان صحت ندارد و در برخی رسانه‌های مجازی چنین موضوعاتی مطرح‌شده است. مگر می‌شود که به‌صورت غیربهداشتی و غیرشرعی افراد دفن شوند؟! از تمامی این موضوعات مستندسازی شد تا بعدها افراد چنین موضوعاتی را مطرح نکنند. مگر می‌شود به‌صورت غیربهداشتی این کار انجام شود؟ فارغ از شستشو، تیمم، کفن‌پوشانی، دفن و آهک پاشی، متوفیان در میزان اختلاف تا سطح ۳ متر به خاک سپرده می‌شوند و تمامی مسائل به‌صورت فنی و بهداشتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ما اکنون افرادی را داریم که خانواده آنان جلو نمی‌آیند. ما کار دفن را انجام داده‌ایم، سند آن انجام‌شده است و مجوز دادستانی برای دفن دریافت شده است. فردی به بنده مراجعه کرد که پدرش دفن شده است و نمی‌دانیم در کدام قطعه و ردیف است که از طریق مستندات همه‌چیز به این عزیز اطلاع داده شد و چنین مسائلی که مطرح می‌شود صحت ندارد.

رئیس شورای شهر با تقدیر از پرسنل خدوم و زحمتکش آرامستان شهرداری رشت، تصریح کرد: این عزیزان همانند کادر درمان در خط مقدم قرار دارند. خانواده متوفی حضور ندارند و بر اساس دستورات پزشکی نمی‌بایست حضور یابند، اما نیروهای ما کار را به‌صورت کامل انجام می‌دهند و باید بگویم که کار سختی انجام می‌دهند و با جان خود بازی می‌کنند. بنده از تمامی این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.

حاجی پور با اشاره به کاهش تعداد فوتی‌ها و افراد مبتلا به کرونا در استان، اذعان داشت: استان گیلان کمترین میزان مبتلا را در ۲۴ ساعت گذشته داشته که این موضوع به فرهنگ مردم شریف گیلان باز می‌گردد که توصیه‌ها را به‌خوبی رعایت کرده و وقتی می‌گوییم که بی‌جهت از خانه‌ها خارج نشوند، عمل می‌کنند؛ اما با این وجود بازهم انتظار داریم از مردم رشت و گیلان که توصیه‌ها را موردتوجه قرار داده و بیرون نیایند.

وی با بیان اینکه در بازارچه‌های سطح شهر رشت نیز ضدعفونی در حال انجام شدن است، تأکید کرد: متأسفانه اطلاع‌رسانی به شهروندان ضعیف است. گاهی مشاهده می‌کنیم که افراد از پاشیده شدن مواد ضدعفونی بر روی بساط تره‌بار خود می‌ترسند. این در حالی است که این مواد ضدعفونی برای از بین بردن ویروس است و آسیبی وارد نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز