خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکید کرد:

مردم از حضور در تجمعات پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۹۹۳

فرماندار رشت بار دیگر تاکید کرد : مردم از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، فرماندار رشت نهمین جلسه مقابله با کرونا در این شهرستان گفت: مردم برای قطع چرخه انتقال این ویروس باید از حضور در تجمعات و اماکن عمومی پرهیز کنند. 

میر شمس مومنی زاده افزود : با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان در رشت حضور دارند، امکانات موجود در این شهرستان کافی نیست و باید اقلام بهداشتی بیشتری به رشت اختصاص یابد.

وی اضافه کرد : برای کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از انتقال آن ، اماکن عمومی همچنان تعطیل اند و صنف‌ها فقط در ساعت تعیین شده اجازه فعالیت دارند. 

 فرماندار رشت  گفت : برای تسریع در فعالیت ادارات ، برق ، آب ، گاز و تلفن هیچ  دستگاهی نباید قطع شود. 

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا را فقط باید دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد : مسئولی دیگر حق دادن این آمار را ندارد و مدیران از دادن آمار کذایی و غیر واقعی پرهیز کنند.

جبار کوچکی نژاد افزود : همه مسئولان باید در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا باشند و با اتحاد و همدلی در این راه قدم بردارند.

رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در گیلان گفت : مسئولان برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در گیلان مرز نشناسند و با تمام وجود و همه امکانات برای مقابله با این بیماری بسیج شوند. 

محمد حسین قربانی افزود : با در خانه ماندن مردم در چند روز آینده ، فضای استان آرام و وضعیت مطلوبی برای کنترل بیماری برقرار خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز گفت : 14 واحد تولیدی در گیلان روزانه 12هزار لیتر محلول ، ژل و اسپری ضد عفونی کننده  و همچنین30 هزار ماسک  تولید می کنند. 

فرهاد دلق پوش افزود : همچنین مقدمات تولید شویندها و محلول های ضد عفونی برای 6 واحد تولیدی دیگر که بزودی وارد چرخه تولید می شود. 

وی با بیان اینکه تنها واحد تولید الکل گیلان فقط یک چهارم الکل استان را تولید می کند گفت : در صورت تامین الکل ، میزان تولید کارخانجات تولید مواد ضدعفونی کننده به 50 هزار لیتر در روز می رسد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد : تاکنون از هزار و 424 واحد صنفی بازرسی شده است که 49 مورد از این واحدها که مرتکب تخلف شدند 836 میلیون ریال جریمه شد. 

فرهاد دلق پوش اعلام کرد : تاکنون 208 هزار و825 عدد ماسک ، 5 هزار و 500 دستکش و 820 لیتر الکل احتکار شده کشف شد. 

وی همچنین به حضور بازرسان در داروخانه های استان اشاره کرد و گفت : در بازرسی از داروخانه های استان 10 هزارو 980 ماسک و 60 هزار ماسک احتکار شده کشف شد که وارد بازار مصرف خواهد شد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در پایان خاطر نشان کرد : برای کنترل بیماری کرونا برپایی همه نمایشگاه های عرضه مستقیم کالای بهاره لغو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز