خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد:

ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی ترخیص شده در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۸۶۸

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بیماران کرونایی که مرخص یا درمان سرپایی شده اند، نیازمند نقاهتگاه هستند و این مکان در قزوین راه‌اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار گفت: تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا از بیمارستان‌ها مرخص می‌شوند، ولی هنوز شرایط نگهداری در منزل را ندارند به همین دلیل تصمیم گرفته شد که نقاهتگاه‌هایی در استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای مختلف راه‌اندازی شود، که بیماران بتوانند دوران نقاهت خود در آنجا طی کنند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بیمارانی که بعد از درمان و ترخیص از مراکز درمانی، فضای فیزیکی مناسبی برای ایزوله شدن نداشته باشند و یا در منزل خود دارای بیمار یا بیماران زمینه ای باشند که احتمال ابتلای دیگران را بالا می برد و یا افراد سالمند، پیر و ناتوانی که کسی را در منزل برای مراقبت نداشته باشند، می توانند از امکانات نقاهتگاهی تا زمان بهبودی کامل و رفع مشکلات استفاده کنند.

به گفته نامدار، این مراکز تنها پذیرای افرادی است که بخاطر ریسک بالا امکان نگهداری آنان در خانه وجود ندارد و قرار است هر فرد هم به مدت ۱۴ روز در این نقاهتگاه‌ها نگهداری شوند.

وی ادامه داد: در واقع این نقاهتگاه‌ها به صورت مجزا برای بانوان و آقایان به صورت جداگانه راه‌اندازی شده است و این مرکز در اختیار مرکز بهداشت قرار خواهد گرفت تا مراقبان سلامت نسبت به ادامه خدمات در این نقاهتگاه ها اقدام کنند.

این مسئول اظهار کرد: چنانچه همه آحادجامعه احساس مسئولیت کنند و پیشگیری و مراقبت‌های لازم را انجام دهند، قطعا بر این بیماری غلبه خواهیم کرد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: همه باید بسیج شویم و هرکاری می‌شود انجام دهیم تا ریشه کنی بیماری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز