خبرگزاری کار ایران

ایلنا از اصفهان گزارش می‌دهد؛

انفعال مدیریت استان اصفهان در برابر ورود مسافران نوروزی/ کسی مسئولیت اعلام قرنطینه را نمی پذیرد/ اصفهان کانون شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۸۴۸

هنوز مدیریت ارشد استان اصفهان به صورت جدی بر روی ممنوعیت سفر به اصفهان پافشاری نکرده و تنها به این جمله بسنده کرده است که استان اصفهان به دلیل مواجهه با بیماری کرونا امسال مقصد خوبی برای مسافرت نیست.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی از جمله استاندارانی است که از بدنه دانشگاه علوم پزشکی بود و امید می رفت که خیلی زودتر از سایر استان‌ها در خصوص ممانعت آمد و شد به اصفهان اعلام موضع کند. با این حال ظرف سه هفته گذشته که شیوع کرونا شدت گرفته، فقط یکبار اعلام کرده است که امسال اصفهان مقصد خوبی برای مسافرت نوروزی نیست.

وی هفته گذشته در حالی جلسه ممانعت از ورود کرونا را در مقر فرماندهی اش در خیابان استانداری تشکیل داد که درست فردای آن روز اعلام شد، دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در اصفهان شناسایی و درمان و یک نفرشان ترخیص شده است. نکته قابل تامل حضور طاره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جلسه مذکور بود که کوچک ترین اشاره ای به شناسایی افراد مبتلا به کرونا در اصفهان نکرده بود.

حالا در آستانه نوروز، نگرانی ها در خصوص سفر به اصفهان بسیار زیاد شده و به تازگی استاندار اعلام کرده است که هیچکدام از مدارس، مسافرخانه‌ها، اردوگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، زائرسراها، مراکز تفریحی و گردشگری مجاز به سرویس‌دهی به مسافران نیستند. همچنین به دلیل جلوگیری از انتقال بیماری، دایر کردن چادر در مکان‌های عمومی، کمپ‌ها و امثال آن ممنوع است.عباس رضایی تاکید کرده است که این تصمیم با توجه به ضرورت پیشگیری از انتقال ویروس و حفظ سلامت مسافران و شهروندان گرفته شده است.

این درحالی است که در این اطلاعیه هیچ اسمی از هتل ها و بومگردی ها و غیره برده نشده است. در تماس با هتل های اصفهان نیز خبری از منع پذیرش نبود. اتفاقی که سبب اعتراض نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر شد و در آخرین جلسه علنی این شورا نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

استاندار مسئول جان شهروندان اصفهانی

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر در گفت وگو با ایلنا در اینباره گفت: ما تنها به عنوان نماینده مردم می توانیم مشکلات را گوشزد کنیم و نقش تصمیم گیرنده و اجرایی نداریم، این وظیفه استانداری است تا در این زمینه ورود کرده و مانع آمد و شد مسافران به اصفهان شود.

مهدی مزروعی ادامه داد: با توجه به اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر لزوم بسته شدن ورودی‌های استان و تعطیلی شهر برای جلوگیری از شیوع کرونا، طبق نظرات کارشناسی بسته شدن ورودی‌های شهر و استان و نیز تعطیلی شهر برای جلوگیری از شیوع کرونا سودمند خواهد بود؛ بنابراین رئیس جمهور و استاندار اصفهان اگر در این خصوص تصمیم قاطعی نگیرند، هر مشکلی که پیش آید، مسئول جان تک تک شهروندان اصفهانی خواهند بود.

باید قم را قرنطینه می کردند

رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه برای بستن اصفهان دیر شده است، تاکید کرد: بستن راه‌ای ورودی اصفهان مشکلی از ما حل نمی‌کند، اول باید قم را قرنطینه می‌کردند.

عباسعلی جوادی اظهار کرد: نباید در خصوص کرونا احساسی صحبت شود، ارتباط انسان‌ها با یکدیگر عامل انتقال ویروس است و باید این ارتباط مدیریت شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از ناقلان کرونا بدون علامت هستند، ادامه داد: باید امکان ارتباط بین افراد را بگیریم، اگر قرار باشد ۵۰۰ هزار نفر از شهر دو میلیون نفری اصفهان مبتلا شوند، ۲۰ درصد آنها که شامل ۱۰۰ هزار نفر می‌شود دارای علامت خواهند بود.

جوادی با بیان اینکه هشدار می‌دهم که مردم باید بهداشت فردی را رعایت کنند، افزود: مردم هنوز باور ندارند در شرایط بحران قرار داریم، شاید بخشی از آن به دلیل ناتوانی مسئولان در ترساندن مردم است، نباید احساساتی در خصوص شرایط و تجهیزات صحبت کنیم.

وی افزود: اینکه امروز مردم را بترسانیم اشکال ندارد چون در آینده می‌توان مشکل روحی را درمان کرد و در شرایط فعلی، جسم مهم‌تر است.

شیب صعودی شمار بیماران کرونا در اصفهان

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر نیز استاندار اصفهان را مسئول تصمیم گیری و تعیین تکلیف سلامتی مردم اصفهان دانست و ادامه داد: تا فرصت داریم و تا جایی که امکان کنترل شهر را داریم باید تصمیم گیری کنیم.

کوروش محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه بر خلاف شیب صعودی شمار بیماران کرونا در اصفهان بازارها همچنان شلوغ هستند.

وی یادآور شد: این حضور مردم در اجتماع بدون رعایت نکات بهداشتی است و مسئولان باید نسبت به امر توجه داشته باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهر اصفهان به سوی بدل شدن به عنوان کانون شیوع کرونا در حال حرکت است و باید برای این موضوع تدبیر کرد و ورود و خروج استان را کنترل کرد. با اظهار تاسف باید گفت مهمانپذیرها در حال پذیرش بیمار از قم و کاشان هستند.

محمدی تصریح کرد: دفن اجساد کاملا استاندارد انجام می شود، اما خودروی حامل جسد کرونایی نباید در شهر جا به جا شود و باید مدیریت شود. از سوی دیگر گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر دفن اجساد بیماران مبتلا به کرونای دیگر استان‌ها در اصفهان که باید این موضوع بررسی شود.

انفعال دانشگاه علوم پزشکی

با وجود وخامت اوضاع و اطلاع کامل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، اما شاهد هیچ واکنشی از سوی طاهره چنگیز در خصوص منع آمد و شد به اصفهان و قرنطینه خانگی نیستیم. هرچند که آرش نجیمی روابط عمومی این دانشگاه معتقد است که بارها نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند و در خصوص اینکه هیچ امکاناتی جهت رفاه حال مسافران نوروزی ندارند، به شهروندان اطلاع رسانی کرده اند.

ورود میراث فرهنگی جهت ممانعت از حضور مسافر در اصفهان

با وجود اینکه اصفهان رتبه اول کشور در شیوع کرونا را کسب کرده، اما همچنان استاندار اصفهان برای منع پذیرش مسافر از سوی هتل ها واکنشی نشان نداده است. شاید همین روش مدیریت سبب شده تا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان وارد عمل شود. در اطلاعیه این اداره آمده است که اسکان و اقامت در واحدهای اقامتی، اعم از هتل ها، اقامتگاههای سنتی، مهمانپذیر ها، بومگردی مناطق نمونه گردشگری در 24 شهرستان استان اصفهان به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع است. شماره 32681034 و 35 هم جهت اعلام تخلفات منتشر کرده است.

هشتگ در خانه بمانیم

با وجود بی تفاوتی مسئولان کشوری و مدیریت ارشد استان اصفهان نسبت به پیک بیماری کرونا، اما شهرداری اصفهان بی تفاوت نبوده و با ضدعفونی مداوم شهر، سیستم حمل و نقل عمومی و توزیع اقلام بهداشتی در بین سمن ها به ویژه سمن های مرتبط با کودکان کار، تلاش کرده است فضای امنی را برای شهروندان اصفهانی ایجاد کند. در همین راستا، شهرداری با نصب بنر و پوستر در مکان های پر تردد شهر و فضای مجازی، از شهروندان با هشتگ درخانه بمانیم دعوت کرده تا برای مقابله با کرونا از منزل خارج نشوند.

به واقع باید درخانه ماند و زندگی ایزوله در منزل را به هرچیز ترجیح داد. به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آمار شیوع کرونا در اصفهان نشان می دهد که ما به دوره پیک این بیماری نزدیک و نزدیک تر می شویم و تنها در خانه ماندن می تواند از سرعت شیوع این بیماری بکاهد. هرچند جامعه کارگری و کارمندان دولتی همچنان مجبور و موظف به حضور در محل کارشان هستند. موضوعی که باید قبل از اینکه دیر بشود، برای آن تدبیری درست اندیشید.

گزارش: سمیه مسرور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز