خبرگزاری کار ایران

توزیع 10 هزار اصله نهال بین ادارات و معادن بردسکن

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۷۲۶

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن با اشاره به هفته درختکاری از ۱۵ الی ۲۱ اسفندماه شعار امسال را "نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز" عنوان کرد و گفت : به همین مناسبت 10 هزار اصله نهال بین ادارات ، معادن و دهیاری ها توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد یاری در مراسم نمادین کاشت چند اصله نهال که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار، نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی و مدیریت جهادکشاورزی و رئیس اداره راهداری حمل و نقل جاده ای و کارشناسان اداره منابع طبیعی برگزار شد ،از ترویج درختکاری به عنوان یک سنت حسنه نام برد و افزود: برای زندگی بهتر نیازمند توسعه بیش از پیش فرهنگ درختکاری هستیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: اهمیت درخت در ایامی از سال که هوا آلوده‌تر است بیش از پیش برای عموم مردم نمایان می‌شود چراکه درختان در شرایطی که هوا آلوده و با آلاینده همراه است به تلطیف هوا کمک می‌کند.

وی افزود: این نهال  ها از گونه های کاج، سرو، اقاقیا، زبان گنجشک، توت و سنجد است که با مشارکت گروههای مردم نهاد منابع طبیعی  و دهیاران و شوراهای اسلامی در عرصه ها  و سطح روستاها کاشت می شود.

مهدی عاشوری فر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار بردسکن نیز با بیان اینکه درختکاری و توسعه فضاهای سبز در شهرهای مناطق خشک و کویری و از جمله در بردسکن از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: مردم این دیار از دیرباز به سنت نیکوی درختکاری توجه ویژه داشته‌اند.

وی بر لزوم گسترش فرهنگ درختکاری به ویژه نهال های مثمر تاکید و کرد از عموم مردم شهرستان خواست با کمک شهرداری‌ها ، دهیاری ها و اداره منابع طبیعی به توسعه فضای سبز و درختکاری بیشتر در این ایام از سال در کل شهرستان کمک کنند.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از نهال های کاشته شده مهمتر از کاشت آن است، گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه منابع طبیعی گام های خوبی را برداشته است که می طلبد با توجه به وضعیت منابع آبی طوری تدبیر شود که نهال های غرس شده حفظ و نگهداری شوند.

حجت الاسلام مروجی نسب مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی بردسکن هم با تبریک هفته منابع طبیعی و درختکاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برکاشت نهال های مثمر تاکید کرد و گفت:  با توجه به اینکه بردسکن در یک منطقه کویری قرار گرفته است کاش  نهال می تواند در جلوگیری از  فرسایش خاک  و تخریب عرصه ها  تاثیر گذار باشد.

وی با تقدیر از کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در حوزه های مختلف گفت: همه باید با وفاق و همدلی بتوانیم منابع طبیعی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم که وظیفه ذاتی منابع طبیعی نیز فرهنگ سازی این مهم است.

دراین مراسم به صورت نمادین چند اصله نهال توسط مسئولان شرکت کننده در مقابل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن غرس شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز