خبرگزاری کار ایران

بازرس کل استان:

قزوین در تامین اقلام بهداشتی کمبودی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۶۹۷

بازرس کل استان قزوین گفت: با وجود 20 واحد تولید مواد بهداشتی در استان قزوین این اقلام با کمبود و چالش روبرو نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالله آقاعلیخانی در بازدید از بیمارستان صحرایی قزوین اظهار کرد: کالاها و موادبهداشتی غیراستاندارد با تشخیص و اعلام کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان جمع‌آوری می‌شوند.

بازرس کل استان ادامه داد: با توجه به فعالیت ۲۰ کارگاه تولیدی اقلام بهداشتی در سطح قزوین، این استان در خصوص تامین مواد بهداشتی و ضدعفونی برای مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا نباید با چالشی روبرو باشد.

 وی اضافه کرد: خوشبختانه بازرسان این اداره با همکاری دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم را در خصوص تامین و نحوه توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز شهروندان و همچنین رسیدگی به برخی واحدهای صنفی از جمله نانوایی‌ها به عمل آورده و تصمیم‌های مورد نیاز نیز در این خصوص گرفته شده است.

آقاعلیخانی با اشاره به برپایی بیمارستان سیار قزوین، افزود: خوشبختانه این مرکز برای مواقع بحرانی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا دارای ظرفیت‌های خوب و قابل توجهی است اما در نهایت امیدواریم با روند مناسب درمان، هیچگاه به آن نیازی پیدا نکنیم. 

پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این بازدید اظهار کرد: بیمارستان سیار تنها برای معاینه و بستری کوتاه مدت بیماران در نظر گرفته شده و مجهز به ۴۰ تخت درمان، اتاق عمل و همچنین ۱۲۰ تخت برای دوران نقاهت است.

وی با بیان اینکه بودجه این دانشگاه در حال حاضر از ۲ محل بیماری کرونا و استان تامین می‌شود، تصریح کرد: در بخش مبارزه با بیماری کرونا تاکنون ۵۰ میلیارد ریال به استان تخصیص داده شده و از محل اعتبارات استانی نیز پنج میلیارد ریال تاکنون محقق شده که در این زمینه نیازمند مساعدت بیشتر هستیم چرا که تهیه اقلامی چون گانت (لباس های مخصوص) و سایر اقلام بهداشتی بسیار هزینه‌بر هستند.

نامدار یادآور شد: تهیه بسیاری از اقلام مورد نیاز همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا در سطح استان بسیار سخت و دشوار بود اما رفته رفته و با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله بازرسی، وضعیت برای کادر درمانی و همچنین شهروندان بهتر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز