خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد:

جمع کرونایی‌های استان کرمان به ۵۸ نفر رسید/ ۳ مورد فوتی و ۱۰ مورد بهبود یافته

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۶۶۳

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی شفیعی عصر امروز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و براساس نتایج آزمایشگاهی، جواب قطعی ۱۸ مورد در استان کرمان مثبت اعلام شد که بر این اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان به ۵۸ نفر رسید.

وی درباره وضعیت این افراد تصریح کرد: از این ۱۸ مورد، ۱۳ مورد مربوط به بیمارستان‌های شهر کرمان، یک مورد مربوط به شهرستان زرند، ۳ مورد مربوط شهرستان بم و یک مورد مربوط به بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بودهاند.

شفیعی ادامه داد: از مجموع ۵۸ مورد مثبت قطعی، ۴۶ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۸ مورد مربوط به شهرستان رفسنجان، و ۴ مورد مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی بم بوده است ضمن آنکه تاکنون از دانشگاه های علوم پزشکی سیرجان و جیرفت علی رغم نمونه های ارسالی، مورد مثبت قطعی گزارش نداشتهایم اما این به این معنا نیست در این شهرستانها ویروس وجود ندارد و یا در حال گردش نیست.

وی درباره تعداد فوتی‌ها و بهبود یافته ها نیز گفت: متاسفانه تاکنون از ابتدای شیوع این ویروس در سطح استان، ۳ نفر فوت شده اند که از این تعداد ۲ مورد فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده که مربوط به بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده که همگی این افراد دارای بیماریهای زمینهای قلبی و عروقی بودهاند که ۲ نفر خانم و یک نفر آقا بوده‌اند ضمن آنکه تاکنون نیز ۱۰ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان های مربوطه ترخیص شدهاند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون حدود ۳۰۰ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری شده‌اند ضمن آنکه ۳۸۹ مورد نیز انجام آزمایش تشخیصی کرونا داشته‌ایم که از این تعداد ۵۸ مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.

مدیرگروه  کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: طی روزهای اخیر مراجعه کنندگان و بستری شدن در بیمارستان‌های استان کرمان افزایش داشته‌ که عمدتا در شهرهای شمالی استان بوده و پیش بینی می کنیم هفته آینده، هفته پرچالشی را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز