خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تبریز:

مردم از تجمعات و گردش‌های غیرضروری خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۴۵۰

رئیس شورای شهر تبریز با تاکید براینکه مردم از تجمعات و گردش‌های غیر ضروری خودداری کنند، گفت: باید اقداماتی برای کاهش حضور شهروندان در تجمعات اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام دبیری عصر سه‌شنبه در جلسه فوق العاده شورای شهر تبریز، با تاکید براینکه نیازمند همکاری شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا هستیم، اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

وی افزود: شهروندان در اوایل انتشار ویروس همراهی خوبی داشتند اما اکنون اندکی از رعایت موارد بهداشتی خسته شده‌اند، درحالی که باید بدانیم در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی و بهداشتی، ویروس کرونا خطرناک خواهد بود.

رئیس شورای شهر تبریز بیان کرد: از مردم می‌خواهیم به دلیل رعایت حال عزیزان خود و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا از تجمعات خودداری کنند، خطرات این ویروس باید به طور جدی در جامعه اطلاع رسانی شود.

وی با بیان این‌که امروزه پزشکان  در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، گفت: متاسفانه برخی از کادر درمانی در حین انجام وظیفه به ویروس کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند.

                                                                 مردم کرونا را جدی نگرفته‌اند

فریدون بابایی اقدم- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، با بیان این‌که طی بازدیدی از محلات حاشیه نشین متوجه شدم نام این ویروس حتی برای شهروندان ناشناخته است، گفت: متاسفانه موارد ایمنی و بهداشتی در محلات حاشیه‌ای شهر رعایت نمی‌شود.

وی با اشاره به ضرورت آگاهی و اطلاع رسانی شهروندان در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: باید آگاهی‌های لازم در خصوص ویروس کرونا به شهروندان اطلاع رسانی شده و اهمیت موضوع بر همگان آشکار شود.

بابایی اقدم با تاکید بر این‌که متاسفانه مردم کرونا را جدی نگرفته و موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: با رعایت نکردن موارد ایمنی و بهداشتی با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری تبریز باید در چنین شرایط باید فعال باشند و از آن‌ها برنامه خواسته شود.

غلامحسین مسعودی ریحان عضو شورای شهر تبریز، نیز در این جلسه، اظهار کرد: تاخیر و عدم دریافت اجاره بهای مراکز استیجاری شهرداری، اقدامی شایسته در این وضعیت بحرانی است.

وی تاکید کرد: تخفیفات و انتقال شرایط اخذ عوارض بر اساس مبنای سال جاری نیز از اسفند به اردیبهشت و فروردین ماه سال جاری انجام شود.

مسعودی ریحان با بیان این‌که کارکنان شهرداری تبریز بیش از دیگر نهادها در معرض ابتلا به این ویروس هستند، افزود: پیشنهاد می‌کنم کارکنان شهرداری نیز تا پایان نیمه نخست سال آینده به موجب پیشگیری از ویروس کرونا تعطیل شوند.

وی ادامه داد: متضرر شدن از لحاظ مالی بهتر از این است که در آینده جان کارکنان شهرداری با خطر مواجه شود.

سونیا اندیش- نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، با تاکید بر رعایت ضوابط توسط اعضا شورای اسلامی شهر تبریز در راستای پیشگیری از کرونا، تاکید کرد: معتقدم هرکس که به رعایت موارد بهداشتی توصیه می‌کند خود نیز باید به توصیه خود عمل کند، اعضای شورا نیز باید خود موارد ایمنی را رعایت کنند.

وی با بیان این‌که ۱۴ هزار نفر از کارکنان شهرداری تبریز در این نهاد فعالیت می‌کنند، گفت: شهردارتبریز در تصمیم گیری‌ها حق و حقوق کارمندان شهرداری نیز رعایت کرده و با حذف عبور مرور شهروندان به شهرداری این نهاد را حداقل تا پنجم فروردین ماه تعطیل کند.

اندیش با بیان این‌که ادارات یکی از اصلی‌ترین مراکز انتقال ویروس در سطح شهر هستند، گفت: پاکبانان و کارکنان باید با رعایت ضوابط انجام وظیفه کنند.

عبداله تقی پور عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه، با بیان اینکه بسیج همگانی برای کنترل ویروس کرونا الزامی است، گفت: امروزه شاهد پیشرفت سریع این بیماری هستیم.

وی با بیان این‌که برخی امکانات برای جلوگیری از حضور فیزیکی شهروندان در شهرداری فراهم شود، گفت: تمامی ضوابط و تسهیلات که باعث تشویق شهروندان برای حضور در شهرداری می‌شود، به سال آینده موکول شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز