خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان :

مودیان استان سمنان حدود 150 مییلیارد ریال زکات پرداخت کردند

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۳۲۴

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: حجم مشارکت مودیان استان سمنان در پرداخت زکات به ۱۴ میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان رسید که ۸۷ درصد از زکات استان سمنان به فقرا اختصاص یافت .

به گزارش ایلنا، محسن مسعودیان‌راد مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه امسال، ۱۴ میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان زکات جمع آوری شد .

مدیر کل  کمیته امداد استان سمنان با تاکید بر اینکه شفاف سازی هزینه کرد زکات جمع آوری شده در اولویت برنامه های کمیته امداد است، گفت: در سال جاری ۸۷ درصد زکات سهم فقرا و ۱۳ درصد صرف پروژه‌های عام المنفعه شد.

 وی بیشترین میزان جمع آوری شده زکات استان را مربوط به شهرستان شاهرود  با دو میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد:بعد از آن شهرستان گرمسار  با یک میلیارد و ۹۵۰ و شهرستان دامغان  با یک میلیاردو ۹۰۴ میلیون تومان در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

محسن مسعودیان راد با تاکید بر تبیین صحیح اهمیت و پیامدهای مثبت پرداخت زکات در بین عموم مردم، گفت: بالغ بر ۱۲ میلیارد میلیون تومان از مجموع زکات جمع آوری شده زکات مستحبی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان  با تاکید بر اینکه زکات جمع آوری شده در هر منطقه باید در همان شهر یا استان هزینه شود، گفت: هیچ گونه حق جابه جایی مبالغ جمع آوری شده زکات از منطقه ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره گیری از زکات وجود نداشته باشد.

وی گفت : مبالغ دریافتی زکات در راههایی چون آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ،کمک هزینه ازدواج جهیزیه به نوعروسان و دختران نیازمند در شرف ازدواج، ساخت و خرید واحد های مسکونی برای نیازمندان، خدمات تهیه سبد های کالا و پروژ های عام المنفعه هزینه می شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز