خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان:

شهروندان قزوینی نکات بهداشتی مربوط به نان را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۲۹۰

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان رعایت نکات بهداشتی مربوط به نان ضروری است.

علیرضا مهرعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین از ابلاغ دستورالعمل بهداشتی به تمام واحدهای نانوایی برای حفظ بهداشت کارکنان و مراجعه کنندگان خبر داد و گفت: در اکثر نانوایی‌ها به جز فردی که نان را از تنور درآورده و در اختیار مردم قرار می‌دهد، فردی برای گرفتن پول باید مستقر شود تا مثل قبل نباشد که یک نفر هم پول بگیرد و هم نان را به مردم بدهد.

وی افزود که برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، باید بهداشت فردی و اجتماعی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان، مهمترین نکات بهداشتی ضروری در نانوایی‌ها را استفاده  از ماسک و کلاه مناسب دانست و افزود: کارگران مکرر دست‌های خود را بشویند و از علائم شایع ویروس کرونا آگاه باشند و در صورت داشتن علائم بیماری هرگز در نانوایی حضور پیدا نکنند.

مهرعلیان تاکید کرد: مردم باید تا حد ممکن برای پرداخت هزینه نان از جابجایی پول نقد خودداری و از دستگاه کارتخوان استفاده کنند.

وی به مردم توصیه کرد، باید قبل از مراجعه به نانوایی حتما با خود کیسه یا سفره برای جابه جایی نانی که می‌خرند به همراه داشته باشند تا نان تازه در مجاورت آلودگی‌های احتمالی قرار نگیرد.

این مسئول بییان کرد: از منتظر ماندن در واحد‌های نانوایی و پهن کردن نان برای خنک شدن در میز نانوایی جداً خودداری کنید و از بریدن و خرد کردن نان توسط چاقو و برس‌های عمومی که معمولاً در نانوایی‌ها وجود دارد پرهیز شود، اگر از نایلون برای حمل نان به منزل استفاده می شود آن را داخل خانه نبرید و پس از خارج کردن نان آن را دور بیاندازید.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان تصریح کرد: اگر نان خریداری شده و حمل شده به منزل آلوده باشد، برای اطمینان از سلامت آن باید بدانیم، نان قابلیت شستشو و ضدعفونی کردن ندارد، پس تنها راه اطمینان از اینکه نان فاقد آلودگی است، حرارت دادن مجدد آن در منزل قبل از مصرف است.

 مهرعلیان یادآور شد: در صورت وجود افراد شاغل در نانوایی‌ها که مشکوک به ناقل بودن و یا علائم بیماری است، مراتب را در این وضعیت به مراجع ذیربط  و یا سامانه" 190" اطلاع دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز