خبرگزاری کار ایران

فرماندار سقز خبرداد:

تعطیلی ادارات و بانک‌های سقز تا شنبه/ 8 بیمار بر اثر کرونا جان باختند

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۲۳۸

فرماندار ویژه سقز از تعطیلی ادارات و بانک‌های این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 8 بیمار در این شهرستان بر اثر کرونا جان باختند.

به گزارش ایلنا، کامیل کریمیان در این باره اظهار داشت: تمام بانک‌ها و ادارات (به غیر از ادارات خدمات رسان آب، برق و گاز و همچنین شهرداری و فرمانداری) روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با هماهنگی استاندار کردستان تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه تعطیلی بانک و ادارات در راستای کار بزرگ بازاریان برای تعطیلی مغازه‌های سطح شهر بود، افزود: هدف از این تعطیلی‌ها پیشگیری بهتر از شیوع کروناست تا با این شیوه بتوانیم با این ویروس کشنده مقابله کنیم.  

فرماندار سقز با اشاره به اینکه ۳۲ مبتلای قطعی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند، اضافه کرد: تا غروب امروز ۳۰ مبتلا به کرونا که در بیمارستان های سقز بستری بودند نیز بهبود یافته و با تشخیص متخصصان ترخیص شدند.

کریمیان با بیان اینکه بازاریان و فعالان اقتصادی نگران وضعیت چک‌های خود نباشند، یادآور شد: با هماهنگی امور بانکی استان، چک‌های این افراد تا ۱۵ روز از زمان سررسید به تعویق افتاده و تمدید می شود تا آنها هم دغدغه‌ای در این شرایط نداشته باشند.  

وی تاکید کرد: ساعت کاری فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای مواد غذایی فعال در سقز نیز تغییر می کند و بنابر تصمیم اتخاذ شده، این فروشگاه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب دایر هستند و روزانه قبل از ساعت ۹ صبح باید محیط فروشگاه ها ضد عفونی شود.

فرماندار ویژه سقز گفت: با گذشت چند روز از شیوع کرونا، سپاه، شهرداری و کمپین های مردمی سقز شبانه کوچه، خیابان و معابر اصلی شهر را ضدعفونی می‌کنند.

وی افزود: در صورت اخذ مجوزهای لازم، برای ضدعفونی و سم‌پاشی سراسر شهر از بالگرد مخصوص استفاده می‌کنیم تا با این روش بتوانیم تا روز جمعه ویروس کرونا را در سقز نابود کنیم.

کریمیان از شهروندان سقزی خواست تفریحات، مهمانی ها و تجمعات خود را به صفر برسانند و در خانه بمانند و به هشدار و توصیه های ستاد کرونای کشور پایبند باشند تا بتوانیم با کمک یکدیگر این ویروس را به زانو در آوریم.

یک روز قبل هم اتاق اصناف سقز، بازار بزرگ این شهرستان را برای پیشگیری موثرتر از شیوع ویروس کرونا تعطیل کردند و با اعلام تعطیلی بانک های سطح شهر عملا شهر به وضعیت قرمز تبدیل می شود.

تاکنون ویروس کرونا هشت نفر را در این شهرستان به کام مرگ کشانده و ۷۰ نفر هم در بیمارستان‌های سقز بستری و تحت مراقبت هستند.

هدف از این تعطیلی ها جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در سقز است که بیشترین آمار مبتلایان و همچنین فوتی ها در ارتباط با کرونا را در استان کردستان دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز