خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک دوغارون خبر داد:

صادرات برخی از کالاها به دلیل منع قانونی با محدودیت مواجه شده است

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۲۲۴

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: در شرایط فعلی مشکل خاصی برای صادرات کالا از این مرز وجود ندارد؛ البته تردد افراد نسبت به گذشته با توجه به شیوع کرونا کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد کوهگرد روند صادرات کالا به افغانستان را «عادی» توصیف کرد و گفت: در حال حاضر صادرات و ترازیت با وضعیت عادی از مرز دوغارون انجام می شود و روزانه سه هزار و 500 الی 4 هزار مسافر نیز از این مرز تردد دارند و قریب به 600 الی 700 کامیون نیز کالاهای عمدتا صادراتی ایران را به افغانستان تردد دارند و در شرایط فعلی مشکل خاصی برای صادرات کالا از این مرز وجود ندارد؛ البته تردد افراد نسبت به گذشته با توجه به شیوع کرونا کاهش یافته است.

وی افزود: تدابیر بهداشتی در مرز دوغارون با هماهنگی های صورت گرفته توسط فرمانداری تایباد به خوبی در حال پیگیری و انجام است، چنان که می توان اذعان کرد، پس از فرودگاه امام خمینی(ره) مجهزترین دوربین حرارتی در مرز دوغارون نصب شده و از رانندگان کامیون هایی که در این مرز تردد دارند، توسط شبکه بهداشت پایش های مستمر انجام می گیرد.

مدیرکل گمرک دوغارون افزود: هر چند که ممکن است این قبیل اقدامات روند تجارت را با کندی مواجه کند اما امر صادرات و واردات همچنان انجام می گیرد.

کوهگرد ادامه داد: هر چند که صادرات برخی از کالاها به دلیل منع قانونی و صدور بخشنامه هایی از گمرک ایران با محدودیت مواجه شده اما به طور کلی صادرات در شرایط فعلی کاهشی نداشته است.

وی گفت: براساس آمار حاصله، حجم صادرات از مرز دوغارون در 11 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 15 درصد افزایش را نیز تجربه می کند، حال امید می رود از آن جا که کنترل های لازم در صادرات محصولات و کالا در مرز انجام می گیرد، کشورهای هدف صادراتی مانع از ورود این کالاها به کشورشان نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز