خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان:

طرح غربالگری ویروس کرونا در قزوین اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۱۱۸

به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جوانان هلال احمر طرح غربالگری و تب‌سنجی، در سطح استان قزوین را اجرا کردند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن آصفی اظهار کرد: بر اساس وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر مبنی بر کاهش دردها و تسکین آلام بشری و همچنین تصمیم ستاد مقابله با کرونا در استان و ستاد پیشگیری از کرونا در جمعیت هلال احمر به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تیم‌های غربالگری و تب‌سنجی، متشکل از اعضای جوانان به همراه امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان و با همکاری مراکز بهداشت و نیروی انتظامی در تمامی مبادی ورودی استان و سطح شهر مستقر شده و اقدام به غربالگری و تب سنجی افراد می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد: اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر استان در فعالیت‌های انسان‌دوستانه همیشه پیش قدم بوده و آنها را به دل حادثه می‌کشاند. آنها به گونه‌ای آموزش دیده‌اند که در حوادث و رخدادها می‌توانند به هموطنان و هم استانی‌های عزیز کمک کرده و یاری رسان آنها باشند.

آصفی افزود: از همین رو اعضای جوانان در کنار امدادگران و داوطلبان این جمعیت از ساعات ابتدایی فعالیت جمعیت هلال‌احمر در پست‌های غربالگری و تب سنجی، به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حاضر شدند، تا بتوانند حس نوعدوستی خود را در قبال همنوعان خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه اقداماتی از جمله غربالگری، تب سنجی و ارائه توصیه‌های آموزشی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دستورکار این پست‌ها قرار دارد، یادآور شد: در این پست‌ها دمای بدن افراد اندازه‌گیری شده و در صورت تب بالا و مشکوک بودن برای اقدامات تشخیص تخصصی آنها را به مراکز درمانی هدایت می‌کنند.

این مسئول در پایان بیان کرد: علی رغم مشارکت میدانی اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران و دیگر دستگاه‌ها، در فرآیند مقابله با کرونا در استان، هموطنان و همشهریان عزیز نیز سعی کنند به جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از منزل خود خارج نشوند و توصیه‌های بهداشتی در این زمینه را حتماً رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز