خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد ؛

امضای تفاهم نامه همکاری هلال احمر و انجمن مددکاران اجتماعی قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۱۰۱

در راستای کمک به توسعه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌ها تفاهم نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر و انجمن مددکاران اجتماعی استان قزوین امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن آصفی در حاشیه امضای این تفاهم نامه که در سازمان جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای تعامل و گسترش همکاری‌ها و به منظور کمک به توسعه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های موجود در این تشکل‌ها برای ارایه خدمات داوطلبانه به جامعه و ایفای نقش موثر در مدیریت بحران به امضا رسید.  

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کوشش و تعامل مشترک به منظور ارتقای سطح تاب آوری جامعه در زمان قبل، حین و بعد از وقوع بحران‌های طبیعی را یکی از اهداف انعقاد این تفاهم نامه بیان کرد و افزود: اعتلای فرهنگ داوطلبی و مسئولیت پذیری اجتماعی با بستر سازی برای مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های بشردوستانه از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

آصفی فراهم آوردن بستر لازم به منظور امکان بهره مندی انجمن مددکاران اجتماعی از ظرفیت قانونی موجود در جمعیت هلال احمر را یکی از محورهای این سند همکاری دانست و ادامه داد: ارایه آموزش‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات، پایه داوطلبی، تامین و اعزام مربی جهت آموزش اعضا و کارکنان به منظور تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر و همکاری برای تشکیل مرکز هماهنگی، مداخله و تاب آوری در هنگام حوادث و بحران‌ها، بخشی از تعهدات جمعیت هلال احمر در این تفاهم نامه است.

وی افزود: فراهم نمودن زمینه‌های همکاری فی مابین جمعیت هلال احمر و انجمن مددکاران اجتماعی در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه، داوطلبانه، محرومیت زدایی و مدیریت بحران در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی و تشکیل تیم‌های مددکار اجتماعی و تامین امکانات و پشتیبانی لازم به منظور اجرای طرح‌های خیر خواهانه و بشر دوستانه با توجه به اولویت‌ها، نیازسنجی و مکان سنجی صورت گرفته از دیگر تعهدات جمعیت هلال احمر است.

این مسئول زمینه‌های همکاری انجمن مددکاران اجتماعی را در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: معرفی کارکنان و جامعه هدف مرتبط با انجمن مددکاران اجتماعی جهت عضویت در جمعیت هلال احمر، تلاش برای ایجاد شبکه‌های ارتباطی تخصصی سازمان‌های مردم نهاد در راستای تحقق اهداف، همکاری و هماهنگی با مرکز هماهنگی بین سازمانی (MAC) بخشی از تعهدات انجمن مددکاران اجتماعی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اضافه کرد: مشارکت فعال، موثر و همه جانبه در امر توسعه و گسترش آموزش همگانی و افزایش تاب آوری جامعه، مستندسازی تمامی برنامه‌ها، فعالیت‌ها و رویدادها، همکاری در زمینه تشکیل تیم‌های مددکاری جهت اعزام به مناطق آسیب دیده ناشی از حوادث و ارائه خدمات تخصصی مددکاران اجتماعی در صورت نیاز به افراد آسیب دیده و در معرض خطر در مناطق آسیب دیده از دیگر زمینه‌های همکاری انجمن مددکاران اجتماعی با هلال احمر است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، انعقاد این تفاهم نامه را به منظور توسعه خدمات بشر دوستانه، داوطلبانه و جامعه محور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همفکری و همگامی با انجمن مددکاران اجتماعی استان در راستای حرکت سازنده و اثر بخشی در بطن و متن اجتماع گام برداشته و برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی و توجه به حقوق مردم با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود، اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز