خبرگزاری کار ایران

صادقی خبر داد:

کمیته نظارت قضایی بر اقدامات مقابله با کرونا در کرمانشاه تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۰۳۴

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با قدردانی از تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی جامعه پزشکی استان، مشارکت همگانی را در کنترل بیماری کرونا پاشنه آشیل آن دانست و از تشکیل کمیته نظارت قضایی بر اقدامات مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه به نقل از روابط‌عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه، محمد حسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه بر لزوم کنترل ورودی‌های شهر کرمانشاه توسط نیروهای انتظامی و بهداشتی مبنی بر جلوگیری از ورود افراد غیربومی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

وی پرهیز از هرگونه اجتماع در مکان‌های مختلف را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: هرگونه برگزاری مراسم در مساجد، تالارها، اماکن ورزشی، محیط‌های آموزشی، قلیان سراها، کافی شاپ‌ها و سایر فضاهای مشابه ممنوع است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

صادقی ممانعت از جمع‌آوری زباله‌ها توسط افراد را از دیگر اقدامات ضروری دانست و با تاکید به دستگاه های موظف در این زمینه، جلوگیری از پر شدن مخازن زباله‌ها و گندزدایی مستمر را یکی دیگر اقدامات لازمه دانست.

وی یکی از گروه های پر خطر را معتادان متجاهر، افراد بی خانمان و کودکان‌کار دانست که بایستی در این خصوص تدابیر لازم از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و شهرداری کرمانشاه انجام گیرد.

دادستان کرمانشاه همچنین برگزاری هرگونه مراسم متناسب با ایام پایانی سال نظیر جمعه آخر سال، بازارهای روزانه و هفتگی را ممنوع اعلام کرد و از مردم خواست یاد اموات را بدون مراجعه حضوری به آرامستان‌ها به جا بیاورند.

وی همچنین برگزاری رسومی که ممکن است به شیوع این بیماری بیفزاید نظیر دادن اسکناس به عنوان عیدی را خطرناک توصیف کرد و شهروندان را به جایگزین کردن یا به زمان مناسب موکول کردن آن دعوت کرد.

وی در پایان حق سلامت را یکی از بنیادی ترین حقوق شهروندان دانست و تاکید کرد: هر دستگاهی با کوتاهی در انجام وظایف محوله یا اشخاصی با اعمال خود نظیر احتکار، گرانفروشی مواد بهداشتی و عدم رعایت موازین بهداشتی این حق را به مخاطره بیندازند، واکنش جدی و بدون مسامحه دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت و در این زمینه تمامی شهروندان می توانند گزارش ها خود را به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز