خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ضدعفونی اقلامی که خارج از منزل تهیه می‌شود، الزامی است

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۷۸۵

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شهروندان اقلامی که روزانه از بیرون تیه می کنند را شستشو داده و ضدعفونی کنند.

 علیرضا مهرعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: با توجه به پیشگیری از طریق قرنطینه خانگی باید خانه، نقطه پاک و امنی شود، پس خریدهایی که مجبور هستیم از بیرون از خانه تهیه کنیم، باید از ویروس کرونا پاک شوند.

 رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان تصریح کرد: ابتدا باید به محض ورود به منزل، با استفاده از آب و شوینده‌های رایج، صورت و دست(ترجیحا تا آرنج) شُسته شود و رعایت 20 تا 30 ثانیه شستشو الزامی است.

مهرعلیان ادامه داد: سطوح سخت، مانند: موبایل، دکمه آسانسور و کلید، از سطوح نرم، مانند لباس، آلوده‌تر هستند همه اینها باید با ورود به منزل، ضدعفونی شوند.

وی برای شستشوی لوازمی که از بیرون خریداری می شود، توصیه کرد: اسکاچ جداگانه تهیه شود، زیرا احتمال آلودگی خریدها از مبدا، تا بارگیری و توزیع و هنگام خرید، بالا است و با این اقدامات می‌توان سلامت خود را در این دوره تضمین کرد.

این مسئول عنوان کرد: محدوده فرضی یک متری ورودی را در نظر داشته باشیم و خریدها، با استقرار در آن، و سپس ضدعفونی شدن، وارد خانه شود.

 رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان اضافه کرد: با در نظر گرفتن تشت یا لگنی مخصوص خریدها، باید به نوبت آنها را به آشپزخانه برد و با اسکاچ، مایع ظرفشویی و آب، شستشو داد و البته در آخر، باید سینک ظرفشویی را نیز به همین ترتیب شست.

 مهرعلیان تاکید کرد: همچنین بعد از خرید، مانتو، کت، کاپشن و سایر لباس‌های بیرون خود را باید در همان محدوده ورود خانه قرار داد و بیش از محدوده فرضی که گفته شد، بیشتر وارد خانه نشود.

وی یادآور شد: با توجه به سنگین بودن این ویروس، احتمال آلوده بودن کف کفش‌ها نیز وجود دارد، پس هرگز با کفش وارد خانه نشوید، چون این کار می‌تواند برای کودکان خردسال به شدت خطرناک باشد و در عین حال برای سایر افراد خانواده نیز نگران‌ کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز