خبرگزاری کار ایران

الهی تبار تاکید کرد :

رسانه ها مسئولیت افراد در مقابله با کرونا را گوشزد کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۵۸۸

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه برجسته سازی مسئولیت مدنی و اجتماعی شهروندان در مواجهه با کرونا و محوریت مشارکت اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ؛ محمد ابراهیم الهی تبار در نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان در سرسرای تدبیر استانداری با اشاره  به پیش گامی استان در اتخاذ سیاست های پیشگیرانه برای مقابله با کرونا افزود:اساس سیاست های شورای اطلاع رسانی در استان، بر باقی ماندن مردم در خانه هاست و اگر خود مراقبتی و حضور کمتر در اجتماعات نهادینه شود این شرایط سخت را پشت سرخواهیم گذاشت.

وی تاکید کرد: رسانه ها به مردم تاکید داشته باشند که از رفتن به مراسم جمعه آخرسال یا حضور و ازدحام در بازار شب عید پرهیز کنند  چرا که هم اکنون سلامت مردم در خطر قرار گرفته است.

الهی تبار همچنین با بیان اینکه بیشتر مبتلایان در میان اشخاص کهن سال هستند تصریح کرد:پیام های فضای مجازی و رسانه های تصویری و مکتوب به این سمت سوق داده شود که امروز حرمت بزرگان در حفظ سلامتی آنهاست و دید و بازدیدهای سال نو به این خاطر باید محدود شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار راه اندازی استودیو سلامت در استان و تهیه بسته ویژه اخبار کرونا را اقدامی پیشروانه در بین استانها دانست و گفت: در همین حال شش خط برای ارتباط مردم با کارشناسان بهداشت و درمان و پاسخگویی به مردم فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه در اتخاذ تصمیم غربالگری تابع سیاست های ستاد ملی کرونا هستیم اضافه کرد: در مورد قرنطینه استان باید بسیاری از جوانب دیده شود بستن ورودی و خروجی های استان غیر ممکن خواهد بود وافکار عمومی هم موافق غربالگری است.

معاون استاندار با اشاره به افزایش تقاضا  برای مواد شوینده و ضدعفونی در استان تاکید کرد: تلاش شده که ظرفیت های استان برای تولید مواد ضدعفونی کننده بالا برده و در تولید مواد شوینده پاسخگوی نیاز استان خواهیم بود. 

الهی تبار درادامه به تدوین نقشه راه پیشگیری از شیوع کرونا در استان اشاره داشت و تصریح کرد: در این نقشه وضعیت به شکل بدبینانه تصور شده وبراساس استانداردهای جهانی و شرایط منطقه، کشور و استان  نیازها در سناریوهای مختلف در نظر گرفته شده و براین اساس تمام امکانات در حال بسیج شدن است.

معاون استاندار با بیان اینکه  شاخص همه کارها مشارکت و حضور مردم است تاکید کرد: باید این نکته برای مردم برجسته شود که هم اکنون نیز به مانند دوره جنگ در شرایط ویژه قرار داریم منتها دشمن ما پنهان است.

الهی تبار بر گوشزد شدن مسئولیت مدنی و اجتماعی افراد نسبت به یکدیگر برای مقابله با کرونا  تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که عمق مساله و تبعات و آثار این بیماری به مردم نشان داده شود و از اجتماعات جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز