خبرگزاری کار ایران

برای مقابله با کرونا همه با هم باید کمک کنیم

تلاش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برای پر کردن اوقات فراغت کودکان

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۴۳۶

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ضمن بیان این مطلب که کودکان بیش از همه در معرض تبعات روحی ناشی از کرونا قرار دارند، به تشریح برنامه های این کانون برای پر کردن ایام فراغت کودکان و نوجوان پرداخت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس،ناهید سلیمانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان گفت: کودکان بیش از هر قشری در معرض تبعات روحی ناشی از کرونا قرار دارند که برای مراقبت از آنها در برابر این آسیب ها باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

وی افزود:  با این حال کودکان  بهترین سفیران ترغیب خانواده‌ها برای اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا هستند.  

مدیر کل کانون استان هرمزگان تصریح کرد: اگر اقدامات فرهنگی، متناسب با ذهن و زبان کودکان صورت گیرد و آنها را قانع کند،  آن ها بهترین سفیران و مبلغان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و کاهش بحران‌های ناشی از آن خواهد بود

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی مدارس، مهد های کودک و فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و افزایش زمان فراغت کودکان و نوجوانان، اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش استرس و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا برای این گروه از مخاطبان، امری ضروری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان سپس به تشریح برنامه های این کانون برای پر کردن ایام فراغت کودکان و نوجوانان پرداخت و بیان کرد: تولید قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، اجرای برنامه‌های شعرخوانی و خوانش داستان‌های کوتاه، آموزش اوریگامی، معرفی کتاب و فعالیت‌هایی نظیر نقاشی و خوشنویسی و کاردستی و انیمیشن   از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که توسط مربیان کانون استان تولید و از طریق فضای مجازی به آدرس http://omid.kpf.ir منتشر می شود.

وی ادامه داد: همچنین خانواده‌ها می‌توانند با دنبال کردن هشتگ #در دل دارم امید، #کانون امید ، #پیک _امید ، از این برنامه ها استفاده کنند.

ناهید سلیمانی گفت: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این پورتال و صفحه های کانون در شبکه های اجتماعی فایل های تهیه شده از سوی مربیان مراکز فرهنگی و هنری سراسر کشور در زمینه های کاردستی، اریگامی، قصه گویی، کتابخوانی، انیمیشن و..... را مشاهده کنند.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در انتها اضافه کرد: بنا به موافقت مدیر عامل و معاون تولید کانون فایل صوتی و تصویری برخی از کتاب های کانون با قابلیت ذخیره سازی برای کودکان و نوجوانان امکان پذیر است و این کتاب ها از طریق همین پایگاه و همچنین درگاه های فروش کتاب های کانون تا یک هفته به صورت رایگان در اختیار آنها قرار داده می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز