خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهیدبلندیان:

عابر بانک‌ها مکانی برای انتقال ویروس کرونا است/ شهروندان از اسکناس استفاده نکنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۳۲۰

رئیس مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین گفت: دستگاه های خودپرداز یا عابر بانک ها می تواند مکانی برای انتشار ویروس کرونا باشد که نیازمند رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان است.

علیرضا مهرعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: از اماکن ناقل ویروس کرونا دستگاه های خودپرداز یا عابر بانک ها، دستگاه های پول شمار، دستگاه های نوبت دهی خودکار هستند و رد و بدل شدن اسکناس و اسناد مالی  هم می تواند عامل انتقال این ویروس بین عموم جامعه باشد.

رئیس‌مرکز بهداشت شهیدبلندیان تصریح کرد: چنانچه شهروندان به عابر بانک‌ها مراجعه کردند،موارد بهداشتی را به بهترین شکل ممکن رعایت کنند و هنگام کار با آنها از دستکش‌های یک بار مصرف، یا در نهایت، دستمال کاغذی استفاده کنند، تا مانع شیوع ویروس کرونا شوند.

مهرعلیان، با تاکید بر تمیز بودن دست‌ها پیش از مراجعه به بانک‌ها و یا استفاده از دستگاه‌های خودپرداز افزود: در صورت وجود صف، فاصله یک متری را با دیگران رعایت کنید.

وی بیان کرد: در طول انجام عملیات بانکی، از دست زدن خود به بینی، چشم ها و دهان خودداری شود و  پس از اتمام عملیات بانکی، چنانچه از دستمال کاغذی یا دستکش یکبار مصرف استفاده شد، آن را در محیط رها نکنید و در سطل زباله در دار بیندازید.

وی افزود که هنگامی که از بانک خارج شدید و یا عملیات انتقال وجه به پایان رسید، دستان خود را با آب و صابون بشویید و یا از محلول های ضدعفونی کننده استفاده کنید.

این مسئول تاکید کرد: مردم از استفاده اسکناس به صورت نقدی پرهیز کنند، و بهتر است عملیات پرداخت و  انتقال وجه را به صورت اینترنتی انجام دهند و در صورت استفاده هم تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز