خبرگزاری کار ایران

ایلنا از یزد گزارش می دهد؛

ویروس کرونا ورودی های شهر جهانی یزد را بست/یزد معذور از پذیرش گردشگران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۲۶۲

به دنبال گسترش ویروس کرونا در سراسر ایران و تبدیل شدن سه استان قم، تهران و گیلان به کانون شیوع این بیماری، استان یزد نیز به دلیل رشد فزاینده ابتلا و مرگ و میر در وضعیت بحرانی قرار گرفت تا جایی که ویروس کرونا ورودی های شهر جهانی یزد را بست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده تا روز پنجشنبه 7 نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند اما ظهر روز جمعه ناگهان این آمار رشد چندبرابری به خود دید و تعداد مبتلایان به 57 نفر رسید و روزانه به تعداد مبتلایان افزوده شد تا به عددی سه رقمی در ابتلا به کرونا نزدیک باشد.

بنابر اعلام ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای یزد، مسئولان به منظور مهار ویروس کرونا از ورود به برخی شهرها جلوگیری می‌کنند و برخی دستگاه ها از جمله سپاه و هلال احمر در این زمینه یاریگر مسئولان حوزه بهداشت و درمان شده اند.

استقرار چادرهای هلال احمر در ورودی های شهر

رئیس جمعیت هلال احمر استان یزد از استقرار چادرهای هلال احمر در مبادی ورودی یزد برای غربالگری کرونا خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد، چادرهای جمعیت هلال احمر استان در ورودی‌های استان مستقر شدند.

محسن حرازی زاده با اشاره به اینکه به رغم هشدارها و توصیه‌های مکرر برای عدم سفر به استان یزد، هنوز شاهد حضور مسافرانی هستیم که به یزد سفر کرده‌اند، افزود: لازم است در این شرایط حداقل مورد غربالگری قرار گیرند.

وی آموزش به این مسافران را نیز بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: شاید با آموزش بتوان تا حدی از مسائلی که ممکن است سفرها ایجاد کند و موج جدیدی از ویروس کرونا را وارد یزد کند، کاست.

رئیس جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: این چادرها توسط جمعیت هلال احمر استان یزد با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری سپاه الغدیر و پلیس راهور استان یزد راه اندازی شده و نسبت به غربالگری، تب سنجی و آموزش مسافران اقدام می‌کند.

کنترل تردد جاده‌ها با هدف سلامتی مردم

فرماندار تفت با توصیه به ماندن در خانه در ایام تعطیلات و خودداری از سفر غیرضرور به مناطق ییلاقی استان اظهار داشت: مسیر ورودی تفرجگاه‌های دره گاهان و چشمه تامهر در شهرستان تفت تا اطلاع ثانوی مسدود است.

علیرضا نوکار ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، خدمات‌دهی در پارک‌ها و بوستان‌های شهرستان تفت نیز محدود خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ییلاقی بودن و وجود تفرجگاه‌های تفریحی در نقاط مختلف شهرستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان برخی محدودیت ها از جمله بستن مسیرها و کاهش خدمات در تفرجگاه هایی مثل پارک های شهری اعمال شد.

فرماندار شهرستان تفت از کنترل مبادی ورودی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال‌احمر شهرستان با توجه به سالخوردگی و در معرض آسیب بودن ساکنان مناطق روستایی شهرستان از ورود افراد مشکوک به ویروس کرونا از مبادی ورودی شهرستان جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنترل تردد جاده ها با هدف سلامتی مردم است افزود: انتظار می‌رود هم استانی‌های بزرگوار از حضور در این شهرستان خودداری کنند و با حضور در منازل، خود قرنطینگی را ادامه دهند.

نوکار با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته توسط عوامل شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: هنوز بیماری مشکوک به ویروس کرونا شناسایی نشده است و تمامی تلاش کادر درمانی و بهداشتی شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس در سطح شهرستان است و همکاری مردم و رعایت بهداشتی فردی در این راه نقش تأثیرگذاری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در تعدادی از روستاهای شهرستان نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان پایش ویروس کرونا صورت خواهد پذیرفت و خانه بهداشت‌های روستایی نیز در دو نوبت در حال خدمات‌دهی به مردم هستند.

 پرهیز از سفر به شهر جهانی یزد

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای یزد هم با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت یزد بحرانی است و از پذیرش مسافران و پذیرایی از آنها در این شرایط معذوریم گفت: عدم انجام سفر به یزد برای سلامتی خود مردم است و اگر در خانه بمانند بهتر می توان این ویروس را شکست داد.

محمدرضا دهقانی با بیان اینکه میهمان نوازی یزدی ها و پذیرایی از میهمانان در مقاطع مختلف سال با افتخار انجام می‌گیرد اظهار داشت: در شرایط کنونی تا ریشه کن شدن کرونا ویروس هرگونه سفر و اقامت در این استان ممنوع است.

وی از مسافران خواست برای حفظ سلامتی و زندگی آحاد جامعه از سفر پرهیز کنند و به درخواست مأموران انتظامی ورودی جاده‌ای استان احترام بگذارند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای یزد با بیان اینکه بهترین مکان برای حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع کرونا ماندن در خانه است عنوان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به شرایط ویژه کشور تعطیل شده اند و این به مفهوم سفر کردن نیست.

۳۲۰ فرد مشکوک به کرونا در یزد، 87 مبتلا و 34 فوتی بیمار تنفسی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد هم با اشاره به رشد شیوع کرونا و سرعت بالای ابتلا به این ویروس گفت: تاکنون 320 نفر فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد بستری شده اند که از این تعداد تا ظهر دیروز یکشنبه 87 مورد مثبت کرونا و 74 مورد از این تعداد نیز تست کرونا آنها منفی بوده است.

وی بیان کرد: روند بیماران مشکوک به کرونا که در بیمارستان ها بستری شده اند نیز روبه افزایش است که تاکنون 123 مورد از آنها با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد مجموعا تاکنون 34 مورد فوتی درخصوص بیماری های تنفسی در استان یزد داشته ایم که از این تعداد 13 مورد جواب آزمایش آنها مثبت ، 13 مورد منفی و 8 مورد مشکوک که منتظر جواب آزمایش آنها هستیم.

وی عنوان کرد: تاکید داریم مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری و سفر، در خانه بمانند و زنجیره شیوع و ابتلا به کرونا را از این طریق قطع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز