خبرگزاری کار ایران

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان خبر داد:

یک هفته تا به زانو درآوردن کرونا در گیلان/ آمار ۲۰۰ فوتی در استان تنها مختص کرونا نیست/ رفع ۸۵ درصد کمبودهای گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۲۴۷

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اشاره به رفع ۸۵ درصد کمبودهای در گیلان در جهت مقابله با کرونا از به‌زانو درآوردن این ویروس طی یک هفته آینده در صورت همکاری مسئولان، خیران و مردم خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدحسین قربانی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز درمانی گیلان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: بالغ‌ بر دو هزار و ۲۰۰ نفر مرخص، حدود یک هزار و ۸۹۳ نفر در مراکز بیمارستانی بستری و کمتر از ۱۰ درصد این افراد با تست مثبت مبتلابه کرونا هستند.  

مبتلایان کرونا در گیلان همان آمار رسمی وزارت بهداشت است

وی با اشاره به اینکه روز گذشته در جلسه شورای شهر رشت تعداد جان‌باختگان گیلانی طی ۲۰ روز اخیر را بالای ۲۰۰ نفر اعلام کرده، افزود: این به معنای جانباختگان همگی ناشی از کرونا نیست بلکه این افراد از بیماران آنفولانزا، شبه آنفولانزا و سایر بیماری‌های زمینه‌ای بودند، از این روز جانباختگان کرونا در گیلان همان آمار اعلام‌شده وزارت بهداشت است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با ابراز رضایتمندی از همکاری گیلانیان در کاهش شیوع کرونا در استان، گفت: با تمام حساسیت‌های که به وجود آمده شاهد هستیم مردم گیلان نسبت به‌روز گذشته کمی بیشتر رعایت کرده‌اند و این روند ضمن تقدیر نیازمند استمرار است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس دهم با اشاره به دست‌به‌کار شدن گیلانیان برای کاهش این ویروس وحشی در استان بیان کرد: جمعی از مردم به‌ویژه جوانان با حضور در میدان گیلان رشت به‌صورت خودجوش از مردم تقاضای قرنطینه خانگی دارند و در کنار آن با حضور در ورودی استان با زبان نرم و لین در تلاش‌اند تا از شمار مسافرین به استان بکاهند.

تنها راه قطع کروناویروس قرنطینه اختیاری در خانه است

قربانی با تأکید بر اینکه تنها راه قطع حلقه ویروس وحشی کرونا بیرون نیامدن افراد از خانه و‌ تبدیل هر خانه به یک مرکز درمانی است، تصریح کرد: باید پرستاری از افراد بیمار شبه آنفولانزا یا با نشانه‌های اولیه کرونا در منزل بمانند و در همان‌جا درمان شوند.

به‌زانو درآوردن کرونا در گیلان تا یک هفته دیگر 

وی از فروکش کردن شیوع کروناویروس طی هفته آتی در گیلان خبر داد و  افزود: اگر همکاری مسئولان، خیران و مردم در گیلان به همین روال ادامه پیدا کند می‌توانیم یک هفته آینده اولین استانی باشیم که ویروس وحشی کرونا را به‌زانو دربیاوریم. 

افزایش ۱۲۰ تخت درمانی جدید کرونا در گیلان با بیمارستان صحرایی سپاه

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در امور کرونا در گیلان با اشاره به سرویس‌دهی بیشتر کادر درمانی با اضافه شدن تخت‌های درمانی ایجاد شده توسط سپاه گفت: خوشبختانه بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی سیار جنب بیمارستان رازی تا پایان امروز راه‌اندازی می‌شود و از فردا ظرفیت پذیرش بیمار در آن انجام خواهد شد.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به رفع کمبودهای کادر درمان در گیلان طی روزهای آینده بیان کرد: تا حدود بسیار بالایی برخی کمبودها در مراکز درمانی نظیر ماسک، دستکش و یا لباس حفاظتی کادر درمان تأمین‌شده و می‌توان گفت نیاز استان حداقل تا دو روز آینده تأمین است.

توزیع ۲۰ هزار قرص تامی‌فلو در گیلان/ ۸۵ درصد کمبودهای گیلان رفع شده است

قربانی با اعلام اینکه صبح امروز ۲۰ هزار قرص تامی‌فلو وارد استان شده و در شبکه توزیع سراسر استان ازجمله مراکز درمانی قرارگرفته، خاطرنشان کرد: کمبود تجهیزات و کادر درمانی در کشور و به‌تبع آن در گیلان وجود دارد و این مسئله را بارها فریاد کشیده‌ام اما قاطعانه می‌توان گفت ۸۵ درصد کمبودها در تجهیزات و کادر درمان گیلان در جهت مقابله با کرونا مرتفع شده است و طی یکی دو روز آینده هیچ کمبودی در زمینه ماسک و دستکش نخواهیم داشت.

هر پرستار در هر شیفت کاری یکدست لباس حفاظتی

وی در پاسخ به اینکه برخی از کادرهای درمانی از جمله پرستاران برای حضور مستمر در مراکز درمانی با کمبود تجهیزات حفاظتی روبرو هستند، گفت: به هر پرستار در مراکز مراقبتی برای یک شیفت یک لباس اختصاص می‌یابد و اگر وارد شیفت بعدی شود حتماً باید از لباس حفاظتی جدید استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز