خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

ظرفیت تخت‌ بیمارستان‌ها جوابگوی بیماران تنفسی نیست/ مردم کی‌می‌خواهند کرونا را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۰۹۱

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌هایی که مختص بستری بیماران حاد تنفسی در استان گلستان بودند پر شده است و جوابگوی بیماران جدید نیست.

به گزارش ابلنا، سراج الدین عارف نیا از مردم خواست به شدت مراقبت کنند و از منازل خود جز برای انجام فعالیت‌های خیلی ضروری خارج نشوند.

وی افزود: برای عمل به وظایف خود باید از امکانات لازم برخوردار باشیم اما در حال حاضر بار بستری بیماران بسیار بیشتر از بار ترخیص است.

عارف نیا با بیان اینکه نمی دانم مردم گلستان چه زمانی می خواهند کرونا را جدی بگیرند، اضافه کرد: اینکه با وجود مسائل و مشکلات فراوان بخش عمده ای از رویکرد صدا و سیما و رسانه ها به بیماری کووید-19 اختصاص یافته نشان می دهد مسئله کاملاً جدی است، متأسفانه با وجود همه تأکیدات ما هنوز هم عده ای در مراسم عزاداری و تجمعات شرکت می کنند.

وی گفت: هیچ راهی برای کنترل این بیماری نیست مگر اینکه در خانه بمانیم و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

عارف نیا گفت: هتل ورزش گلستان با ظرفیت ۲۰۰ تخت برای اسکان بیمارانی که بهبود یافته اند اما همچنان نیاز به قرنطینه دارند آماده شده است.

وی همچنین از مردم خواست از مراجعه‌های غیر ضروری به مراکز درمانی خودداری و اگر علائم شدید داشتند به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

عارف نیا گفت: اگر کسی مجبور شد بیمار را تا بیمارستان همراهی کند حتما ماسک داشته باشد و سریعاً محل را ترک کند چرا که با حضور در محیط آلوده بیمارستان به کرونا مبتلا می‌شوند و دوباره آن را در جامعه پخش می‌کنند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: فشار بر روی کادر درمانی زیاد است و از مردم خواست هنگام حضور در بیمارستان با صبر و حوصله بیشتری برخورد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز