خبرگزاری کار ایران

مسئول واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی یزد:

مرمت غیراصولی موجب پلمپ بنای تاریخی 400 سال شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۹۹۵

مسئول واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از پلمپ یک بنای تاریخی مربوط به دوره صفویه به دلیل مرمت غیراصولی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، منیژه جعفری در خصوص این بنا اظهار داشت: خانه امامی شهر میبد متعلق به دوره صفویه و با ۴۰۰ سال قدمت، به دلیل ساخت و ساز بتنی در آن با دستور دادستان پلمب شد.

وی ادامه داد: مالک خانه، در این بنای ارزشمند با استفاده از بتن اقدام به ساخت وساز غیرمجاز کرده بود در حالی که بر اساس قوانین و مقررات میراث فرهنگی هرگونه دخل و تصرف در بنایی ثبت شده در فهرست آثار ملی، بدون هماهنگی و اخذ مجوز از میراث فرهنگی تخلف محسوب می‌شود.

مسئول واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: بر اساس قوانین میراث فرهنگی هرگونه دخل و تصرف و مداخله در بناهای ثبتی و بافت تاریخی باید با هماهنگی و اخذ مجوز از میراث فرهنگی و با مصالح سنتی و همگون با بافت تاریخی صورت گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی یزد، وی با قدردانی از مسئولان و مقامات قضایی شهرستان میبد در برخورد قاطع با تخلفات صورت گرفته در محدوده بافت تاریخی، تصریح کرد: حفاظت از آثار تاریخی پاسداشت هویت تاریخی مردم یک شهر است و احترام به ضوابط حاکم بر آن، وظیفه‌ای همگانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز