خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد ؛

درخواست پرستاران گیلانی از مسئولان و مردم / ادامه کار بدون تجهیزات ؛ هیچ پرستاری در بیمارستان باقی نمی گذارد /هنوز کیت به اندازه کافی نرسیده/همشهریان با حفظ آرامش به کادر درمان اعتماد کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۹۹۴

با شدت گرفتن هجوم بیماران گیلانی به مراکز درمانی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ، جمعی از پرستاران استان در فضای مجازی خواستار توجه جدی مسئولان برای ارسال امکانات و تجهیزات به بیمارستان‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،برخی از پرستاران بیمارستان امینی لنگرود در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های مجازی خود از نبود امکانات و تجهیزاتی مانند ماسک ،لباس مخصوص مراقبت از بیماران  و از همه مهم‌تر از نبود دارو و کیت‌های آزمایشگاهی در این بیمارستان خبر دادند و نوشتند : « در صورت ادامه  خدمت بدون تجهیزات حفاظتی مناسب و استاندارد قطعا هیچ فردی برای پرستاری از بیماران در بیمارستان امینی لنگرود باقی نمی ماند و همه  پرستاران مبتلا خواهند شد. »

همچنین برپایه گزارش های رسیده به ایلنا از رشت‌  وسایر شهرهای گیلان شنیده‌ها  وفیلم‌ها  از نبود امکانات  و تجهیزات درمانی برای مقابله با این بیماری همه‌گیر خبر می دهند. به طوری که یکی از پرستاران بیمارستان قائم رشت  از مردم خواست ضمن حفظ آرامش خود ،از هر گونه تجمع مقابل مراکز درمانی  و یا درخواست برای ملاقات با بیماران‌شان خودداری کنند.

این پرستار که نخواست نامش فاش شود وضعیت روحی مردم  رشت را بسیار آسیب‌پذیر دانست و از مسئولان خواست که  با افزایش امکانات بخصوص کیت ‌های آزمایشگاهی و دارو و تجهیزات... خیال مردم را حداقل از این جهت راحت کنند. زیرا نه تنها به اندازه کافی کیت در استان  نیست که با توجه به حجم بالای مراجعان این اندازه از امکانات پاسخگوی بیماران نخواهد بود؛ مسئولان اگر تجهیزات ندارند و یا نمی خواهند بدهند حداقل واقعیات را به مردم بگویند. 

به گفته او مردم  علاوه بر آنکه مجبورند درد و رنج عزیزان‌شان را تحمل کنند  مدام باید از این داروخانه به آن بیمارستان و مراکز درمانی دنبال دوا و درمان  و تخت خالی بگردند که طبیعی است در این شرایط از لحاظ روحی به هم ریخته و داد و فریادشان را بر سر بیمارستان خالی می ‌کنند.

به کادر درمان اعتماد کنید

فرزاد کمک تکنسین بیهوشی بیمارستان محمد رسول الله  رشت هم از مردم می خواهد که صبوری کنند تا با آرامش این روزهای سیاه از آسمان گیلان برود و خورشید مهربانی دوباره بر آن بتابد.

به گفته فرزاد بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که در صورت  ابتلا به این بیماری  باید بیشتر از هر کس دیگری بهداشت را رعایت کنند هر چند ماسک و دستکش پیدا  نمی شود اما مرتب  دست های خود را بشویند و وقتی بیمارشان را به ما سپردند به ما اعتماد کنند. زیرا این آمد وشد به بیمارستان خودش باعث انتشار بیشتر  بیماری است . البته این موضوع بیشتر متوجه مسئولان کادر درمان است تا همراهان  بیمار ؛زیرا اگر مسئولان دانشگاه پزشکی گیلان ملاقات را ممنوع کنند نه تنها تا اندازه‌ای جلوی انتشار بیماری گرفته می‌شود که ما نیز بهتر می‌توانیم به کار خودمان برسیم. اما متاسفانه سوءمدیریت ها باعث شده تا در یک خانواده چند نفر مبتلا داشته باشیم  که این موضوع بسیار نگران کننده است.

این کادر درمانی بیمارستان مشکل دیگر را در نبود تخت خالی برای بستری کردن بیماران می‌داند و می گوید: ای کاش مسئولان بجای تعلل در اعلام این موضوع در رسانه‌ها و بخصوص در صدا و سیمای محلی زودتر  به فکر ساخت بیمارستان صحرایی و ... می شدند تا این فاجعه در گیلان به بار نیاید. اما نه تنها این کار را نکردند که هنوز راه‌های مواصلاتی گیلان باز است  و مسافران بی فکر به استان رفت وآمد می‌کنند.

فرزاد در ادامه با تاکید براینکه مردم باید  در خانه هایشان بمانند و از تردد بی خود در سطح شهر پرهیز کنند، می گوید : نمی دانم چرا برخی می گویند که در خانه حوصله مان سر می رود در صورتی که تا چندی پیش هم دلشان می خواست در خانه بمانند. حرف زد‌ن با همدیگر ،گذاشتن وقت بیشتر با کودکان در خانه ،انجام بسیاری از امور منزل از جمله خانه تکانی در  این روزهای آخر سال، آشپزی ، کتابخوانی دستجمعی و دیدن فیلم و سریال  و  از همه مهم‌تر حفظ روحیه و  شاد کردن فضای خانه بهترین دارو برای مقابله با کرونا است.

درخواست پرستاران گیلانی از مسئولان و مردم / ادامه کار بدون تجهیزات ؛ هیچ پرستاری در بیمارستان باقی نمی گذارد /هنوز کیت به اندازه کافی نرسیده/همشهریان  با حفظ آرامش به کادر درمان اعتماد کنند

همسرم با هیچکس ارتباطی نداشت

احمد .ش یکی از همراهان بیماری در بیمارستان قائم رشت هم از معطل ماندن بیمارش به مدت ۵ساعت  در اورژانس این بیمارستان خبر می دهد  و می‌گوید : تازه اینجا  یک بیمارستان خصوصی است خدا به داد بیماران ما در بیمارستان‌های دولتی برسد.

این مرد که کارمند گمرک انزلی است از اینکه مسئولان این اداره تا چند روز پیش  برای  تعطیلی  و یا کاهش کارکنان و  ساعت اداری این سازمان فکری نکردند به شدت عصبانی است و  ادامه می دهد : اگر مرا تعطیل می کردند شاید چنین اتفاقی برای همسرم نمی افتاد. چون او ۳ هفته بود که از خانه خارج نشده بود و با هیچ‌یک از فامیل و آشنایان نیز ارتباطی نداشت تنها راه انتقال ویروس ممکن است من باشم که اگر اجبار به حاضر شدن بر سر کار نبود هیچ موقع این بلاسر ما نمی آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز