خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق ایران مطرح کرد:

کسب و کارهای خرد و کلان به دلیل شیوع کرونا با مشکل مواجه هستند/ ماه‌های دشواری پیش رو داریم

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۹۲۴

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: کسب و کارهای خرد و کلان در کشور به خاطر تبعات ناشی از بیماری کرونا با چالش‌های جدی مواجهند.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامحسین شافعی در نشست ستاد پیشگیری از کرونا در مشهد افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده برای کسب و کارها و بخش های مختلف تولیدی و سرمایه گذاری، ماه‌های دشواری را پیش‌رو داریم و باید با تدبیر و همفکری و همچنین ورود موثر دولت، تا حد امکان از زیان‌های وارد آمده به بنگاه های اقتصادی بکاهیم.

وی ادامه داد: بحران ناشی از این بیماری، بخش‌های مختلف جامعه را متاثر ساخته که باید مورد بررسی قرار گیرد لذا مسئولیت اجتماعی پارلمان بخش خصوصی ایجاب می‌کند با همه توان در این حوزه فعال شود و کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی نیز در همین راستا و برای ورود موثر به چنین بحران‌هایی تشکیل شده و در وضعیت موجود می تواند نقش موثری ایفا کند.

وی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در راستای مشارکت در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و تبعات این بیماری برای محیط کسب و کار، اقدام به تشکیل ستاد پیشگیری از کرونا و ۲ کمیته تخصصی عملیاتی در ذیل آن کرده است.

شافعی افزود: این کمیته‌ها، روند شناسایی ظرفیت‌ بنگاه های اقتصادی استان و چگونگی استفاده از این ظرفیت برای کمک به رفع مشکلات استان در ارتباط با بیماری کرونا و همچنین شناسایی موانع و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان را با توجه به اثرات شیوع این بیماری پیگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: اتاق‌ بازرگانی به همراه اتاق‌های اصناف و تعاون در نامه‌ای به رییس جمهوری، پیشنهاداتی را برای حمایت‌های ویژه از بخش‌های مختلف اقتصادی تا شهریور ۹۹، ارائه کرده است که استمهال سررسید اقساط تسهیلات بانکی، مساعدت در زمینه حق بیمه سهم کارفرما و بدهی‌های قبلی به سازمان تأمین اجتماعی، استمهال یا تخفیف مالیاتی برای عملکرد سال ۱۳۹۸، تأمین سرمایه در گردش با شرایط سهل و نرخ حمایتی برای واحدهای تولیدی و تجاری از جمله این پیشنهادات است. 

وی گفت: همچنین در نامه دیگری به معاون اول رییس جمهوری، درخواست کردیم  برای سرعت بخشیدن به تهیه تجهیزات پزشکی و کالاهای بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا، برای مدتی محدود واردات این اقلام با سیاست‌های تشویقی از جمله اجازه واردات بدون انتقال ارز مدنظر قرار گیرد که این موضوع در حال پیگیری است و در صورت موافقت بانک مرکزی گشایش خوبی برای واردکنندگان فراهم خواهد شد.

شافعی به نقش تشکل‌ها در مواجهه با بحران هایی نظیر شیوع بیماری‌های اپیدمیک اشاره کرد و افزود: به سهم خود از تمامی فعالان و تشکل های اقتصادی که به صورت خودجوش به این عرصه وارد شده و اقدامات ارزشمندی را در راستای اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و خدمات دهی برای جامعه انجام داده‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم شاهد مشارکت های روزافزون در این حوزه و همدلی آحاد جامعه برای غلبه بر این بیماری باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به نکات پیشگیرانه در مواجهه با بیماری کرونا از سوی آحاد جامعه افزود: همه باید این بیماری را جدی بگیرند و در پیشگیری از انتشار آن تلاش و مشارکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز