خبرگزاری کار ایران

فوق تخصص بیماری‌های ریوی:

خطر کرونا جدی است/ بی‌توجهی مردم عامل شیوع کرونا در قم/ مجبور شویم بیماران را کف خیابان می‌خوابانیم/ ویروس کرونا وحشی‌تر شده

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۸۴۰

فوق تخصص بیماری‌های ریوی گفت: بی توجهی به رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه خانگی باعث گسترش ویروس کرونا و فراگیری بیش از پیش بیماری در قم خواهد شد.

به گزارش ایلنا، دکتر مظفری فوق تخصص بیماری‌های ریوی در گفتگویی سرعت انتقال ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه مرگ و میر ناشی از این بیماری دو درصد است، هشدار داد: در صورت بی‌توجهی به رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه خانگی ویروس کرونا بیش از پیش گسترش خواهد یافت و اکثر شهروندان قمی درگیر این بیماری خواهند شد.

وی علت شیوع کرونا در قم را بی‌توجهی مردم عنوان کرد و افزود: این در حالی است که اوج شیوع این بیماری اواخر اسفند است که تا اوایل اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

دکتر مظفری با اشاره به اینکه اکثر بیمارستان های قم برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: اگر مسائل بهداشتی به طور کامل رعایت نشود مجبور به خواباندن مبتلایان در کف خیابان ها هستیم.

وی مهمترین کار برای جلوگیری از شیوع کرونا را خودداری از هرگونه اجتماع و تردد بی مورد در شهر و ماندن در خانه دانست و گفت: این ویروس در ۱۸ روز گذشته وحشی تر شده به گونه‌ای که هم اکنون به یک اپیدمی تبدیل شده است.

دکتر مظفری با اشاره به اینکه کرونا ریه و قلب افراد را درگیر می‌کند، افزود: ۸۰ درصد افراد دارای علائمی مانند تب شدید و تنگی نفس نیاز به مراجعه به مراکز درمانی ندارند و فقط باید با قرنطینه خانگی به استراحت کامل بپردازند.

وی با اشاره به بهبود برخی از بیماران کرونایی تصریح کرد: این بیماران پس از ترخیص هم باید دو هفته در منزل قرنطینه باشند چرا که ویروس کرونا شدیداً قابل انتقال است.

دکتر مظفری با اشاره به اینکه همه پزشکان عمومی شهر قم آموزش‌های لازم را برای درمان کرونا فرا گرفته‌اند، گفت: همه افراد دارای علایم ابتلا به کرونا در مرحله اول تنها به این پزشکان مراجعه کنند یا از طریق تلفن ۴۰۳۰ اطلاعات لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز