خبرگزاری کار ایران

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات کشور :

بعضی از کارخانه ها کارگران را به استثمار خود در آورده‌اند/خشکسالی ها و بحران آب نبض اقتصاد فارس را به شماره انداخته است

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۸۰۴

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات کشور با بیان اینکه نداشتن شفافیت لازم بعضی از تولید کنندگان سبب می شود مشکلاتی ایجاد شود افزود: با مراجعه به بعضی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی به راحتی متوجه می شوید که مسئولان این کارخانه کارگران را به استثمار خود در آورده اند.

علی حسین رعیتی فرد در بازدید از دفتر خبرگزاری ایلنا در استان فارس با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بعضی از کارخانه های خصولتی و وابسته به نهادها و دولت  نتوانسته‌اند آن طور که باید و شاید موفق باشند افزود: واگذاری برخی کارخانه ها طبق  اصل 44 قانون اساسی به افراد نا اهل باعث شده که این مجموعه های تولیدی نتوانند در بسیاری از موارد موفق عمل کنند.

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات کشور  با بیان اینکه در شرایط فعلی بعضی از واحدهایی که در تهیه مواد اولیه وابسته به خارج از کشوربودند با مشکل مواجه شدند ، ادامه داد: معتقدم که تکلیف ما باید برای یک بار در حوزه اقتصاد مشخص شود.

رعیتی فرد با بیان اینکه بعضی از کارخانه ها در شرایط فعلی و با تکیه بر توان داخلی تحریم ها را به یک فرصت تبدیل کرده اند گفت: مشکلات و نوسانات نرخ ارزی باعث شده که واردات کالا چندان صرفه اقتصادی  نداشته باشد.

رعیتی فرد در ادامه با اشاره به اینکه تکیه بر توان داخلی از راه های عبور از بحران اقتصاد در کشور به شمار می رود افزود: داخلی سازی که وزارت صمت شروع کرده از اقدامات مهم و موثر و الگو گرفته از زمان جنگ است.

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات کشور در ادامه افزود: عدم شناخت این ظرفیت ها باعث شده که در این بخش با مشکلاتی مواجه شویم به طوری که شاهدیم بعضی از واحدهای تولیدی با کمبود مواد اولیه مواجهند و این در حالی است که واحدهای تولیدی دیگر نتوانند محصولاتشان را بفروشند.

وی در ادامه از عدم رعایت قانون کار توسط مدیران کارخانه‌ها برای کارگران انتقاد کرد و افزود: شاهدیم که در بعضی از مواقع مدیران کارخانه‌ها حق بیمه کارگران را هم سر موعد مقرر نمی‌پردازند و همواره افراد را با قرار دادهای یک ماهه سه ماهه و یک ساله به کار گرفته‌اند که این مهم سبب شده شرایط کارگران متزلزل باشد.

رعیتی فرد با اشاره به اینکه بعضی از کارگران به دلیل نداشتن راه‌های امرار و معاش و در آمدهای دیگر به ناچار شرایط کارفرماها را می‌پذیرند ادامه داد: بیشتر تولید کنندگان در سال‌های گذشته نتوانسته‌اند از ظرفیت کشورهای همسایه بهره کافی ببرند.

نبود زیر ساخت های مناسب اجازه پیشرفت به صنعت فارس نمی دهد

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدم وجود زیر ساخت های لازم در استان فارس باعث شده که صنعت این استان روز به روز دچار آسیب شود بیان کرد: نبود آزاد راه، کمبود زیر ساخت های ترابری و ..... از مشکلات مهم در این بخش به شمار می رود.

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات کشور با بیان اینکه نزدیکی استان فارس به خلیج فارس از پتانسیل های مهم این استان به شمار می رود بیان کرد: کمبود زیر ساخت های حمل و نقلی مانند راه آهن و ...... متاسفانه از مشکلات این بخش به شمار می رود.

رئیس بسیج کارگری کشور با بیان اینکه عدم دسترسی به زیر ساخت های حمل و نقل و تکیه بر حوزه های کشاورزی در سال های گذشته اجازه رشد به صنعت در این استان را نداده است ادامه داد:  قرار دادن تمام تخم مرغ‌های استان در سبد کشاورزی در سال های گذشته مشکلاتی را برای صنعت استان ایجاد کرد و این در حالیست که خشکسالی های پیاپی در سال های گذشته باعث شده مشکلاتی در این بخش ایجاد شود.

رعیتی فرد در ادامه با اشاره به اینکه بحران آب و خشکسالی های مداوم باعث شده که نبض اقتصاد در استان به شماره بیفتد ادامه داد: این مهم سبب شده که نسبت سرانه در آمد مردم استان فارس در مقایسه با دیگر استان ها کاهش یابد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز