خبرگزاری کار ایران

رحیمی خبر داد:

بستری شدن هزار و پانصد نفر مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۶۹۹

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت با ثبت ۳۳ بیمار جدید در خراسان رضوی تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۳۵ نفر رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمیدرضا رحیمی در این خصوص افزود: از روز ۳۰ بهمن گذشته تا امروز ۱۷ اسفندماه افزون بر هزار و ۵۰۰ بیمار عفونت‌ حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به ویروس کووید۱۹ عامل بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۳۵ نفر از این تعداد بیمار با طی مراحل درمانی روند سلامتی را طی کرده، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. 

مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرف ۱۸ روز اخیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۷۹۲ بیمار حاد تنفسی بیشترین تعداد افراد بستری را در میان دیگر دانشگاههای علوم پزشکی در خراسان رضوی تحت درمان داشته است. افزون بر ۷۵ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. ۲۵ درصد جمعیت استان نیز در چارچوب فعالیت دانشکده‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام ، تربت‌حیدریه و نیشابور زیر پوشش خدمات بهداشتی و  درمانی هستند.

رحیمی افزود: تاکنون ۱۸۸ نفر از شهروندان مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی روند درمان را طی کرده و پس از بهبود، از بیمارستانهای مشهد مرخص شده اند.

وی همچنین بهترین روش را در مراحل اولیه بیماری "خودمراقبتی" در منزل اعلام و بیان کرد: شهروندان تنها در صورت تشدید علائم و مشکلات تنفسی، به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند تا پس از بررسی تخصصی در صورت نیاز به سطوح دو و سه اقدامات درمانی ارجاع شوند.

مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این دانشگاه همه برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ارائه خدمت به بیماران عفونت‌ حاد تنفسی پیش‌بینی کرده است. در این راستا علاوه بر آماده‌سازی تخت‌های بیمارستانی، امکانات و گنجایش مراکز درمانی و بستری سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و بخش‌خصوصی نیز در صورت نیاز بکار گرفته خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز