خبرگزاری کار ایران

ویروس کرونا 176 قزوینی را مبتلا کرد

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۱۴۰

بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تا امروز در استان قزوین به ۱۷۶ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن ارداقیان سخنگوی ستاد پیشگیری از کرونای دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: تاکنون ۲۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا که دارای آزمایش‌های مثبت بودند، از بیمارستان ترخیص شدند.

ارداقیان افزود: با توجه به سرعت بالای شیوع این ویروس از مردم درخواست می‌شود در خانه مانده و به قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند. 

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز، هزار و ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به چهار هزار و ۷۴۷ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید.

جهانپور ادامه داد: تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به بیش از ۹۱۳ نفر رسید و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این خصوص گفت: تاکنون حدود هفت تن از شهروندان قزوینی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و باید شهروندان این بیماری را بسیار جدی‌تر بگیرند.

 نامدار با بیان اینکه احتمالا پیک این بیماری در ۲ هفته آینده در استان اتفاق بیفتد، افزود: از شهروندان انتظار می‌رود یک هفته تا ۱۰ روز خود را قرنطینه خانگی کرده و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

 تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قزوین تا شب گذشته ۱۱۱ مورد و آمار جان باختگان ناشی از این بیماری نیز هفت نفر بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز