خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا طبیعی است/ شلوغی بازار مایه تاسف است/ تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۸۳ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۹۸۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه به دلیل‌تداوم حضور و تردد مردم در مراکز خرید افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا طبیعی است، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۸۳ نفر رسیده و تا به این لحظه هشت نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کرده‌اند.

 محمد حسین صومی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه طی بیست وچهارساعت گذشته ۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا از بیمارستان ترخیص شده‌اند، اظهار کرد: افزایش چند ده نفری موارد مثبت جدید در استان در حد انتظار بوده و روال طبیعی این چنین است.

وی با اشاره به تداوم حضور و تردد مردم در مراکز خرید و مسیرهای پر رفت و آمد، گفت: این وضعیت اصلا قابل قبول نیست، سیستم درمانی ما توانمند بوده و ما کار می‌کنیم اما اجتماعات و شلوغی بازار مایه تاسف بوده و آسان‌ترین راه انتقال کرونا، تجمعات و شلوغی‌ها است.

وی تاکید کرد: برداشت‌مان این است که اگر تا دو هفته آینده اجتماعات را کم کنیم، انشاالله ویروس زمین‌گیر خواهد شد و وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد.

صومی خاطرنشان کرد: فعلا تاکید داریم که مردم در ایام عید هم دید و بازدیدها را کم و حوصله کنند تا در فصل بهار دور هم باشند.

وی در ادامه با نادرست خواندن برخی شایعات، گفت: استعمال دخانیات انسان را نسبت به ابتلا به بیماری‌های ویروسی مستعد می‌کند و کشیدن سیگار تاثیری در پیشگیری ندارد.

وی بیان کرد: وسواس بیش از حد، ذهن و جسم را درگیر می‌کند و باید تعادل ایجاد کنیم، ماسک ابزار پیشگیری برای کسانی است که مشکلات ریوی و بیماری زمینه‌ای داشته و یا به دلیل تردد در برخی محیط‌ها ترس از انتقال و ابتلا دارند.

 وی در بخش پایانی سخنانش متذکر شد: ویروس در محیط خشک، تکثیر و منتشر نمی‌شود، محیط را برای خودمان ناامن نکنیم، وقتی با سطوحی مواجه هستیم که از استریل بودن آن مطمئن نیستیم، باید شست و شو و ضد عفونی انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز