خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:

ثبت ۱۵ مورد مثبت کرونا در خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۸۶۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۸۷ نمونه ارسالی از استان تاکنون ۷۲ مورد منفی و ۱۵ مورد مثبت ثبت شده است.

به گزارش ایلنا، محمد دهقانی فیروزآبادی، پنجشنبه شب ۱۵ اسفند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند رو به رشد بیماری‌های مسری غیرمعمول نیست.

وی افزود: از ۸۷ نمونه ارسالی از استان تاکنون ۷۲ مورد منفی و ۱۵ مورد مثبت ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به فوت یک نفر مبتلا به این ویروس در استان، تصریح کرد: آمار تفکیکی بیماران هنوز به طور کامل به دست ما نرسیده است.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: این بیماری تاکنون شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و زیرکوه را درگیر کرده و احتمال درگیری سایر شهرستان‌ها نیز وجود دارد.

وی با اشاره به نمونه‌هایی که هنوز پاسخ آن‌ها از تهران ارسال نشده است، تصریح کرد: در فردوس یک بیمار مشکوک به کرونا فوت شده، اما هنوز تایید نشده که فوت وی در اثر ابتلا به کرونا بوده، اما با این حال ملاحظات لازم برای تدفین وی درنظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان خبر داد و گفت: از امروز نمونه‌ای به تهران ارسال نخواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم در این آزمایشگاه، تشخیص بیش از ۲۰ مورد نمونه در هر روز انجام گیرد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه تدریجا به تبع تمام کشور حجم نمونه‌ها افزایش می‌یابد، تصدیح کرد: تمهیدات بسیاری از جمله تعطیلی شنبه هفته آینده ادارات و دستگاه‌های اجرایی اندیشیده است.

وی با بیان اینکه در مورد کاهش ساعات کاری در هفته پیش رو مسئولان ارشد استان تصمیم‌گیری خواهند کرد، افزود: با شرایط موجود تمام تلاش این است که روش‌هایی به کار گرفته شود تا احتمال سرایت کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تمام این تمهیدات برای کاهش احتمال سرایت است، خاطرنشان کرد: مردم باید موضوع را جدی بگیرند و در منزل بمانند چراکه خروج از منزل، مهم‌ترین فاکتور در نقل و انتقال بیماری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز