خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان عمومی قزوین خبرداد:

معرفی 2 اخلال گر در نظام اقتصادی به زندان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۷۰۷

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از معرفی ۲ نفر به اتهام اخلال در شبکه توزیع و نظام اقتصادی و معرفی آنها به زندان استان قزوین خبر داد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی ولی‌زاده اظهار کرد: متاسفانه علیرغم هشدارهای گذشته،افرادی سودجو و فرصت‌طلب اقدام به گرانفروشی و احتکار اقلام و لوازم بهداشتی از جمله ماسک، ژل ضدعفونی و... کردند که دستگاه قضایی در این خصوص ورود به موقع و جدی داشت.

معاون دادستان عمومی قزوین گفت: از همه ضابطان و دستگاه‌های متولی خواسته‌ایم که نظارت‌های خود را تشدید کنند تا شاهد سوداگری افراد سودجو نباشیم.  

ولی زاده به مجازات قانونی محتکران اشاره کرد و هشدار داد: بر اساس ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی، در صورتی که اخلال در شبکه توزیع و نظام اقتصادی به صورت گسترده انجام گیرد و نظم اقتصادی را مختل کند، مجازات افساد فی الارض در انتظار آنها خواهد بود و در صورت قطعیت به مجازاتی همچون اعدام محکوم خواهند شد.

وی بیان کرد: دادستانی و سازمان تعزیرات حکومتی با بازدیدهای مستمر در بحث احتکار اقلام و لوازم بهداشتی کشفیاتی داشتند و سه انبار خانگی کشف و ۲ نفر که اقلام بهداشتی را به استان‌های دیگر به قصد گرانفروشی قاچاق می‌کردند، بازداشت و به زندان معرفی شدند.

 این مقام قضایی استان با تاکید بر مراجعه کمتر مردم به مراجع قضایی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیان داشت: مراجع قضایی یکی از اماکن شلوغ و پر رفت و آمد است و شدیداً در معرض پخش ویروس کرونا قرار دارد بنابراین به شهروندان توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان از مراجعه غیر ضروری به مراجع قضایی خودداری کنند.

 معاون دادستان عمومی قزوین گفت: اقدامات مختلفی به منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع این ویروس از سوی قوه قضاییه برنامه‌ریزی و طراحی شده و بر اساس بخشنامه معاون اول قوه قضاییه، حضور نیافتن مردم جهت معرفی شهود، ادای اظهارات، بیان دفاعیات، پیگیری پرونده، اعتراض به آرا و قرارها و... موجه خواهد بود.

ولی زاده عنوان کرد: شهروندان می‌توانند لوایح خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به شعب رسیدگی ارسال کنند.

وی توصیه کرد: یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از شیوع این بیماری رعایت بهداشت فردی و عمومی است و از مردم خواستاریم حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و از حضور غیرضروری در اماکن و معابر پر رفت و آمد، شلوغ و تجمعات خودداری نمایند.

این مقام قضایی استان افزود: باید نسبت به این موضوع از سوی دستگاه‌های متولی، صدا و سیما و رسانه‌ها فرهنگ‌سازی صورت گیرد و راهکارها و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی به شهروندان آموزش داده شود.

معاون دادستان عمومی قزوین در ادامه هشدار داد: دستگاه قضایی با استقرار بازرسان بر روند تولید و توزیع اقلام بهداشتی نظارت دارد و دستگاه‌های متولی نیز مکلفند نظارت‌های خود را تشدید کنند تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

ولی زاده اضافه کرد: بدون شک برخورد دستگاه قضایی با متخلفان شبکه تولید، توزیع و عرضه و همچنین محتکران اقلام و لوازم بهداشتی سخت و بدون اغماض خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات این حوزه، موارد را از طریق سامانه پیامکی به شماره ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ به دادستانی اعلام کنند تا پیگیری‌ها و اقدامات مقتضی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز